براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، احتمال بارش تگرگ و برف در نواحی آذربایجان شرقی در چند روز آینده وجود دارد.

احتمال بارش تگرگ و برف در آذربایجان شرقیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، اعلام کرد: فعالیت متناوب سامانه بارشی از روز دوشنبه 4 آبان ماه تا روزهای پایانی هفته جاری تداوم دارد و با توجه به شدت بارشها احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، وجود دارد.

همچنین احتمال بارش تگرگ در برخی نواحی استان و برای روزهای پایانی هفته ، کاهش محسوس دما و بارش برف و تگرگ و مه در نواحی سردسیر و کوهستانی بویژه در شهرهای سراب، ورزقان ، بستان آباد و سهند پیش بینی می شود که لذا توصیه می شود اقدامات و تمهیدات لازم برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی بعمل آید.

سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به کشاورزان توصیه می کند تا با تنظیم دما و رطوبت انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی، استفاده از بذر ضد عفونی و بوجاری شده در کشت پائیزه، رسیدگی به بهداشت باغات با جمع آوری برگها و میوه ها و شاخه های آلوده و انهدام آنها، انتقال کندوهای زنبورعسل به مناطق زمستان گذران، هدایت آبهای حاصل از بارش به مزارع و باغات جهت غرقاب و کاهش جمعیت آفات برای سال بعد و تسریع در برداشت سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی اقدامات پیشگیرانه را در جهت جلوگیری از خسارات و ضررهای احتمالی بعمل آورند.
لازم به ذکر است در چهار روز آینده گرمترین شهرهای استان، جلفا و ملکان با حداکثر 29 درجه و سردترین شهرهای استان بستان آباد، سراب و ورزقان با حداقل صفر درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.
انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.