فرماندار شهرستان اهر، از پلمپ 76 حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در شهرستان اهر در 7 ماه اول امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سید محمد عابدی، در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر، گفت: در 7 ماه اول امسال 170 حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شده است.

وی افزود: با توجه به بارش های کم در سال های اخیر و همچنین نیاز بخش کشاورزی به آب و تأمین آب مشروب لازم است از آب های موجود به صورت اصولی مورد استفاده قرار گیرد و با متخلفان برخورد قانونی شود.

فرماندار شهرستان اهر، گفت: برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی لازم است، محصولات کشت شده علاوه بر مسایل اقتصادی از لحاظ مصرف آب نیز مقرون به صرفه باشد.

وی، همچنین بر جلوگیری از توسعه غیرمجاز باغات در پایاب سد ستارخان، جلوگیری از ایجاد باغ در حریم رودخانه ها، انتقال آب های کشاورزی از طریق لوله و پوشش کانال های روباز کشاورزی برای استفاده بهینه از آب تأکید کرد.

عابدی گفت : تنها راه حل جلوگیری از مصرف آب زیاد در باغات پایاب سد ستارخان ، نصب کنتورهای حجمی است و خواستار همکاری کشاورزان در این زمینه شد.

در ادامه این جلسه رئیس اداره امور آب شهرستان اهر نیز  بیان کرد: شدن بارش در شهرستان اهر در سال آبی 94 - 93  ، 2برابر شده است .

اسماعیل عطازاده، تصریح کرد: علیرغم این بارش، ورودی قابل توجهی در سد ستارخان اهر رخ نداده است و لازم است در مصرف آب صرفه جویی شود.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.