هنرمند نگارگر كشورمان در مراسم افتتاح نمایشگاه «عروه الوثقی» گفت: در شرایطی كه از زندگی ایرانی - اسلامی سخن می‌گوییم، جای تعجب دارد كه چرا به چنین هنرهایی توجه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ عصر دوشنبه چهارم آبان 1394، نمایشگاه «عروه الوثقی» با حضور هنرمندان در گالری زنده‌یاد ابوالفضل عالی افتتاح شد.

این نمایشگاه شامل آثار امیرحسین آقامیری است كه دربرگیرنده 40 اثر نگارگری است كه مضامین آن برگرفته از قصص قرآن كریم است. طواف، رزق و روزی، خلقت، حضرت یوسف در چاه، حضرت اسماعیل، هابیل و قابیل، قیامت، حضرت ابراهیم، حضرت موسی در آب، یوسف و زلیخا و .... نام آثاری هستند كه این هنرمند خلق كرده است.

آقامیری درباره این نمایشگاه توضیح داد: مجموعه آثاری كه در اینجا هست، آثاری است كه در 20 سال اخیر آن‌ها را به تصویر درآورده‌ام. اولین تابلوی من در این زمینه سوره قیامت بود كه آن را در سال 73 كار كردم و در سال 74 در دوسالانه نگارگری رتبه اول را كسب كردم. بعد از آن بیشتر كارهایی كه كشیدم قرآنی بوده است.

وی با بیان اینكه خلق هر تابلو حدود شش ماه طول می‌كشد، گفت: هنرمندان نگارگر كشورمان در این زمینه زحمات زیادی متحمل می‌شوند اما متاسفانه آن‌طور كه شایسته است به این هنر توجه نمی‌شود.

این هنرمند تاكید كرد: به نظر می‌رسد هجمه‌ای از غرب وجود دارد و پول‌های هنگفتی به حراجی‌های هنری تزریق می‌شود كه هنری را كه خودشان تبلیغ می‌كنند، مورد توجه قرار داده و تحمیل كنند و جایی برای هنرهای بومی كشورها باقی نماند. مسئولان ما باید هوشمندانه در مقابل این هجمه‌ها فعالیت كنند و اجازه ندهند هنرمندانی كه در زمینه هنرهای اسلامی و ایرانی كار می‌كنند، دلسرد شوند.

آقامیری همچنین اظهار داشت: در شرایطی كه از زندگی ایرانی - اسلامی سخن می‌گوییم، جای تعجب دارد كه چرا به چنین هنرهایی توجه نمی‌شود. تفكر ایرانی و اسلامی در هنری مانند تذهیب به وضوح دیده می‌شود و جا دارد كه مسئولین كشورمان بیش از پیش به این هنر توجه كنند؛ چرا كه هنری بومی است و علاوه بر مخاطب داخلی، می‌تواند توجه جهانیان را هم به این هنر منحصربه‌‎فرد جذب كند.

این نمایشگاه تا 13 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان برای بازدید این آثار می‌توانند از ساعت 9 تا 18 (به‌جز روزهای تعطیل و پنج‌شنبه‌ها) به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه كنند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.