این برنامه می‌تواند مردم را با فرهنگ عاشورا و هنرهایی که در خدمت عاشورا هستند، آشنا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ لاله افتخاری در حاشیه بازدید از بخش نمابشگاهی ویژه برنامه «جلوه سوگ» گفت: در برگزاری این برنامه زحمت بسیاری کشیده شده است و هرکس با اخلاص و ارادت هنر و توان خود را ارائه کرده است.

وی ادامه داد: برای کسانی که توفیق نصیبشان نشده است تا این شب‌ها را در کربلا و بین الحرمین باشند، حضور در این مکان این احساس آرامش و معنویت را در آن‌ها ایجاد و روح انسان را قانع می‌کرد.

افتخاری با اشاره به اهمیت شناخت شمر زمانه اذعان داشت: مردم باید نسبت به شمر زمان خود یعنی‌‌ همان تشیع انگلیسی شناخت پیدا کنند که خوشبختانه در این ویژه برنامه این موضوع مورد توجه قرار گرفته و کارگاهی با همین هدف برگزار می‌شود.

وی عاشورا را حلقه وصل اقوام مختلف دانست و عنوان کرد: برگزاری آیین‌های عزاداری اقوام مختلف در این ویژه برنامه می‌تواند سبب همگرایی شود که بسیار ارزشمند است.

افتخاری با بیان اینکه این برنامه بخش‌های مختلف بصیرت بخشی، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و تبیین برنامه‌های عاشورا را به خوبی در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: برنامه، صرف روضه خوانی نبود و تنوع گوشه گوشه‌های عاشورا به نمایش گذاشته شده بود که بسیار برای مخاطب تاثیرگذار است.

وی ضمن تشکر از شهرداری تهران در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و دفاع مقدس گفت: فضای شهر مخصوصاً مکان‌هایی که اتفاقات خاصی مانند اعزام شهدا، استقبال و یا تشییع آن‌ها بوده است، باید ستون و المان‌هایی برای معرفی داشته باشند.

وی افزود:‌‌ همان طور که برای جای دست‌های حضرت عباس(ع) در کربلا نمادی قرار داده شده است، باید محل‌های مربوط به دفاع مقدس نیز المانی داشته و شهر شبیه موزه‌ای از این اتفاقات باشد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار