نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت: درحال حاضر با وجود افزایش هزینه تمام شده باغداران با کاهش چشمگیر قیمت انواع مرکبات مواجه هستیم.

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص تولید مرکبات در کشور اظهار داشت: حجم تولید مرکبات در سال جاری نسبت به سال گذشته با افزایش دوبرابری و کاهش چشمگیر قیمت‌ها همراه بوده است.

وی افزود: سال گذشته در این زمان نارنگی با قیمت 8 الی 9 هزار تومان در مراکز عمده فروشی عرضه می‌شد اما در حال حاضر قیمت عمده نارنگی بین 2 الی  3 هزار تومان است که این امر بیانگر افت سه برابری محصولات نوبرانه پاییزی است.

شادلو در ادامه بیان کرد: قیمت‌ها تابع شرایط عرضه و تقاضا در بازار هستند و ازسویی با افزایش هزینه تمام شده باغداران و تولید در سال جاری با کاهش قیمت‌ها مواجه هستیم و گفتنی است که بازار مملو از انواع مرکبات است و نیازی به واردات این محصولات نخواهیم داشت.

نائب رئیس اتحادیه باغداران تصریح کرد: درحال حاضر باید نارنگی و پرتقال‌های موجود در بازار سبز رنگ باشد، این درحالی است که بعضاً شاهد رنگ دهی مصنوعی میوه‌های نوبرانه به بازار هستیم که این رنگ دهی مصنوعی باعث اسیدی شدن، فساد داخل میوه و عدم ماندگاری خواهد شد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار