كارگردان انیمیشن «بابا» درباره اوضاع ساخت آثار انیمیشن در حوزه مذهبی و عاشورا گفت: 80 درصد كارهای تولید شده در حوزه مذهبی به دلیل ناآشنایی سازنده باعث كیفیت كم و ماندن در آرشیو شبكه‌های تلویزیونی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ بهرام عظیمی، كارگردان انیمیشن «بابا» (كه درباره كودكان بی‌سرپرست است) درباره چگونگی ساخت آثار انیمیشن در حوزه مذهبی و عاشورا گفت: چندسال پیش قرار بود یک اثر درباره امام حسین(ع) بسازم اما می‌خواستم براساس خواسته خودم و با توجه به اشراف روی حساسیت مسائل این كار را پیش ببرم؛ در نهایت این توافق حاصل نشد. می‌خواستم خودم مشاور دینی و مراجع دینی مورد نظرم را پیدا كنم ولی این امكان نیز فراهم نشد.

عظیمی ادامه داد: دوست داشتم به عنوان یک مسلمان كاری بسازم كه بعدها بتوانم از آن دفاع كنم، آبرومند باشد و بچه‌های این مرز و بوم بتوانند از آن لذت ببرند اما نشد تا اینكه انیمیشن‌های «بابا» و «ماسوله» را كه دینی بودند كار كردم. هر دو این انیمیشن‌ها در جشنواره انیمیشن و رویش جایزه بردند.

وی یادآور شد: دوست دارم واقعه عاشورا را با استناد به واقعیت‌های موجود با روش و دیدگاه خودم در انیمیشن های تأثیرگذار دینی بیان كنم.

عظیمی خاطرنشان كرد: به عنوان یک كارگردان انیمیشن به دلیل اینكه كار در فضای مذهبی سخت است، كمتر به سراغ آن می‌روم. از طرف دیگر سفارش كار مذهبی در كشور ما راحت‌تر انجام می‌شود؛ یعنی متأسفانه برخی از این روش كه می‌خواهند كار مذهبی بسازند، مراجعه می‌كنند و كارهایی می‌سازند كه شاید هرگز دیده نشود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر اوضاع انیمیشن خیلی نامناسب است و 80 درصد كارهای تولید شده در حوزه مذهبی به دلیل نا آشنایی سازنده باعث كیفیت كم و ماندن در آرشیو شبكه‌های تلویزیونی شده است.

اولین اكران عمومی انیمیشن «بابا» در جشنواره فیلم دینی رویش انجام شد و این فیلم موفق به دریافت جایزه از هیئت داوران شد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.