کشورهای عربی به رهبری عربستان یکی از راههای ضربه زدن به ائتلاف جدید ضد تروریستی را حمله برنامه ریزی شده به ایران دیده اند و تلاش های خود را از سرگرفته و ادعاهای نخ نما شده خود علیه تهران را بازگو می کنند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسم حج امسال نیز به پایان رسیده و حجاج بیت الله الحرام در حال بازگشت به کشورهای خود هستند، اما حج امسال و حوادث خونینی که در آن رخ داد موجب شده تا مدیریت سعودی ها در برگزاری مناسب و تامین امنیت زائران خانه خدا زیر سوال برود.

**درخواست به حق ایران

جالب اینجاست پس از آنکه ایران خواستار پاسخگویی مناسب عربستان در مورد حادثه منا شد به یکیاره شاهد افزایش اقدامات ضد ایرانی از سوی کشورهای کوچک خلیج فارس همچون بحرین و امارات بودیم و این دو کشور بار دیگر به دستور ارباب خود عربستان و با نادیده گرفتن حقایق موجود اتهامات بی اساسی را متوجه ایران کرده اند. وقوع دو حادثه مرگبار و کشته شدن نزدیک به هفت هزار نفر در این دو حادثه ( البته منابع سعودی تلفات حادثه منا را کمتر از دو هزار نفر اعلام می کنند اما بر اساس خبری که در توئیتر وزارت بهداشت عربستان منتشر شده آمار واقعی قربانیان منا نزدیک به 7000 نفر است) موجب شده تا مقامات عربستان مورد انتقادات فراوانی قرار بگیرند و شاهزاده های ریاض برای فرار از حقیقت در این میان ایران را متهم به سیاسی کردن موضوع کنند.

شمشیرهایی که غلاف شد

**پوشاندن شکست در سوریه

انتقادها و مطرح کردن اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در شرایطی انجام می شوند که روسیه با حمایت تهران، دمشق، و بغداد حملات خود به مواضع گروه های تروریستی در سوریه را آغاز کرده و شاید حملات هوایی روسیه علیه داعش به خاک عراق نیز کشیده شود.

انجام این حملات موجب شده تا جبهه تروریست ها در موضع ضعف قرار بگیرد و همین امر کشورهای حامی این گروه های تروریستی را وادار به صدور بیانیه ای در محکومیت حملات روسیه نموده است.

شمشیرهایی که غلاف شد

کشورهایی همچون ترکیه، آمریکا و دیگر کشورهای حاضر در ائتلاف ضد داعش به شدت نسبت به حملات روسیه به مواضع تروریست ها در سوریه معترض هستند، در واقع اهداف و نقشه‌های خود را نقش بر آب می‌بینند. پدرخوانده‌هایی که طفل نامشروعشان در شرف از بین رفتن است.

شمشیرهایی که غلاف شد

این کشورها در چهار سال گذشته با ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی از جمله داعش، جبهة‌النصره، ارتش ‌آزاد و احرار شام از هیچ تلاشی برای سرنگون کردن نظام قانونی سوریه دریغ نکرده اند، اما حملات روسیه و تشکیل ائتلافی جدید مرکب از ایران، روسیه، چین، عراق، و سوریه و تشکیل یک دفتر فرماندهی مرکزی در بغداد موجب شده تا کشورهای حامی سقوط بشار اسد موضع خود را در این رابطه در حالت ضعف ببیند.

داعش یعنی اسلحه آمریکایی و ریش عربستانی

از همین رو کشورهای عربی به رهبری عربستان یکی از راههای ضربه زدن به ائتلاف جدید ضد تروریستی را حمله برنامه ریزی شده به ایران دیده اند و طی چند روز گذشته تلاش های خود را از سرگرفته و ادعاهای نخ نما شده خود علیه تهران را مجددا بازگو می کنند.

شمشیرهایی که غلاف شد


**حمله به ایران تنها راه بازگرداندن آبروی از دست رفته ریاض است

در همین رابطه و پس از آنکه ایران خواستار پاسخگویی مناسب عربستان در مورد حادثه منا شد به یکباره شاهد افزایش اقدامات ضد ایرانی از سوی کشورهایی همچون بحرین و امارات بودیم و این دو کشور کوچک بار دیگر به دستور عربستان و با نادیده گرفتن حقایق موجود اتهامات بی اساسی را متوجه ایران کرده اند.
برای مثال شیخ «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات با بیان اینکه منطقه با چالش های متعددی از جمله افراطی گری و تروریسم مواجه است، مدعی دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی شد.

شمشیرهایی که غلاف شد

وزیر خارجه امارات طی سخنانی در سازمان ملل متحد مدعی شد دولت امارات در کنار عربستان با قاطعیت در برابر هر گونه تلاش ایران برای مداخله در امور کشورهای عربی ایستادگی می کند.وی بار دیگر ادعاهای امارات در مورد مالکیت جزایر سه گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی را تکرار کرد. وزیر خارجه امارات در مورد تداوم تجاوز به یمن در قالب ائتلاف تحت رهبری عربستان ادعا کرد که کشورش به تداوم تلاش های انسانی در یمن ادامه می دهد.

شاید اعراب جاهل عربستان و امارات و بحرین و اربابان غرب‌نشینشان می‌دانند در صورت حمله نظامی به ایران تنها با جمهوری اسلامی ایران طرف نیستند؛ بلکه با جبهه‌ای پرقدرت طرف هستند به نام محور مقاومت، محوری که ایران در راس آن قرار دارد. 

شمشیرهایی که غلاف شد

بحرین که خود شدیدا حقوق بشر در کشورش را نقض می‌کند و این امر را در سرکوب انقلاب مردمی خود به وضوح نشان داده است نیز در ادامه ادعاهای خود علیه ایران در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل، علیه آنچه که دخالت ایران در امور داخلی خود دانست، شکایت کرد. «خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه» وزیر خارجه این کشور شکایت از ایران را در جریان دیدار با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در اختیار وی قرار داد.

وزیر خارجه بحرین مدعی شد: دلیل این شکایت ادامه دخالت های ایران در امور داخلی بحرین است. در نهایت بحرین از کاردار ایران به عنوان عنصر نامطلوب یاد کرد و به وی ۷۲ ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک کند.

حملات روسیه و تشکیل ائتلافی جدید  که به واقع در پی نابودی داعش هستند مرکب از ایران، روسیه، چین، عراق، و سوریه و تشکیل یک دفتر فرماندهی مرکزی در بغداد موجب شده تا کشورهای حامی سقوط بشار اسد موضع خود را در این رابطه در حالت ضعف ببیند.

شمشیرهایی که غلاف شد

از همین رو کشورهای عربی به رهبری عربستان یکی از راههای ضربه زدن به ائتلاف جدید ضد تروریستی را حمله برنامه ریزی شده به ایران دیده اند. منامه به خاطر عدم توانایی در کنترل اعتراضات مردمی که از سال ۲۰۱۱ خواهان اصلاحات سیاسی در این کشور هستند، تهران را به دخالت در امور داخلی این کشور و حمایت از رهبران شیعی متهم می کند.

این اولین باری نیست که مقامات آل خلیفه مدعی بازداشت افراد مظنون به ارتباط با تهران می شوند، ادعاهای واهی که تا کنون اثبات نشده است.

به نظر می رسد هدف از این اقدامات تحت فشار گذاشتن ایران برای دست کشیدن از پیگیری فاجعه منا است. و این در حالی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز اتفاقی بودن فاجعه منا را رد کرده است.

فرقی نمی‎کند جهان پیشرفته امروز با جاهلیت 1400 سال پیش! هنوز هم هستند حکّامی که راه را بر دوستداران پیامبر(س) می‌بندند و آب را از مسلمانان دریغ می‎کنند؛ هنوز بستن راه، تشنگی، عطش  و کربلا در جریان است... همانا که آل‎سقوط بستند راه را بر یاران حسین(ع) و دریغ کردند آب را و از کشتگان پشته ساختند و خم به ابرو نیاوردند.

**پایی که از گلیم خود فراتر رفت

پایگاه خبری "رأی الیوم" با انتشار خبری نوشت: "عبدالعزیز فوزان" مبلغ وهابی-سعودی در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی ان ان مدعی شده بود که محمد بن نایف ولیعهد عربستان تأکید کرده؛ "اگر ایران یک گلوله به سمت عربستان شلیک کند، ما سعودی ها، تهران را با خاک یکسان خواهیم کرد". این ادعا در کمتر از 24 ساعت رسما تکذیب شد. 

شمشیرهایی که غلاف شد

کشورهای بزرگ‌تر از عربستان هم جرأت حرمت‌شکنی ملت ایران را ندارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به ادعای عربستان درباره حمله به ایران گفت: امیدواریم که این اظهارات نامربوط درست نباشد چرا که کشورهای بزرگ‌تر از عربستان هم جرأت حرمت‌شکنی ملت ایران را ندارند. جمهوری اسلامی ایران قدرت اول و بلامنازع منطقه است، اگر کسی هم از این حرف‌ها بزند، این نوع حرف‌ها لاف در غربت است.

ناامن کردن مرزهای جنوب شرق کشور، حادثه و جنایات مکه و منا در سال جاری، حمایت از داعش و خدشه‌وارد کردن به اسلام، تجاوز به کشورهایی چون یمن، سوریه  عراق ، حمایت حکومت بعث عراق در حمله به ایران، توهین به مقدسات شیعیان، توهین در فرودگاه‌های خود به ایرانیان از جمله اقدامات آمریکا است که از دستان آل‌سعود بیرون زده است.

مقدم‌فر: سعودی‌ها زبان دیپلماتیک و اخلاقی‌ را نمی‌فهمند

مشاور رسانه‎ای فرمانده کل سپاه گفت: سعودی‌ها زبان دیپلماتیک و عرفی و اخلاقی را نمی‌فهمند، بلکه زبان تهدید را بسیار بهتر متوجه می‌شوند.

سردار مقدم‌فر اظهار داشت: کشورهایی مثل عربستان در مقابل توانمندی نظامی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران هیچ حرفی برای گفتن ندارد و مقایسه کردن آن‌ها با خود اصلاً درست نیست. آنان حتی در حوزه نظامی و تسلیحاتی حق حرف زدن را نیز ندارند، چه برسد به حوزه عمل. زمانی که رهبری انقلاب سخنان خود را ایراد کردند حساب کار دست‌شان آمد. 

شمشیرهایی که غلاف شد
 
مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه گفت: عربستان سعودی ارتش تجهیزات محوری دارد که همه‌ی اعضای آن عاریه‌ای هستند.عربستان اصلا ارتشی کارآمد ندارد که بخواهد برای ایران عرض اندام کند. اینان نمی‌توانند در مقابل ایران که به اذعان خود آمریکا و اروپا قدرت اول منطقه در همه زمینه‌ها است،عرض اندام کند و هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

**کودکی به نام امارات

عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات در سخنرانی امسال خود در مجمع عمومی سازمان ملل، با حمله به ایران گفت: اقدامات ایران در منطقه ثابت کرده است که این کشور صلاحیت انتقاد از عربستان در حادثه «منا» را ندارد. وزیر خارجه امارات با تکرار انتقادات وزیر خارجه بحرین از ایران گفت: دخالت ایران در کشورهای همسایه را رد می‌کنیم و با آن مقابله خواهیم کرد.ادعای دخالت ایران در امور کشورهای عربی در حالی مطرح شده که ایران هیچ‌گاه در امور کشورهای منطقه دخالت نمی‌کند و این موضوع از سوی مقامات کشوری و لشکری جمهوری اسلامی ایران به صراحت اعلام شده و این کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند که در امور داخلی دیگر کشورها همچون سوریه، عراق و یمن دخالت می‌کنند. 

شمشیرهایی که غلاف شد

ادعای دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه در حالی مطرح شده است که امارات به عنوان کشور هم‌پیمان عربستان در تجاوز نظامی 6 فروردین ضد یمن تاکنون حملات هوایی بسیاری را به مناطق مختلف یمن داشته و البته در "مارب" تلفات بسیاری را متحمل شده است.

کشوری که مجموع وسعت آن بیش از 83هزار کیلومتر مربع نیست و جمعیت آن به 5 درصد جمعیت جمهوری اسلامی ایران نمی‌رسد، چگونه به خود اجازه می‌دهد تا ایران را تهدید کند؟

لازم به ذکر است توان نظامی امارات عربی متحده در منطقه غرب آسیا در حدی نیست که حتی با یمن مقابله کند؛ چه برسد به آنکه بخواهند با اقدام نظامی، جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند که این موضوع یک واقعیت است که ایران قوی‌ترین نیروی نظامی زمینی منطقه غرب آسیا را در اختیار دارد. 

**آن‌چیز که عیان است/ چه حاجت به بیان است

دستگاه های اطلاعاتی غربی معتقدند در صورت اراده ایران برای استفاده از توان موشکی در همان روزهای اول بسیاری از پادگان‌های نظامی در اطراف خود را منهدم خواهد کرد. اما نکته مهمتر این است که ایران در اطراف خود می تواند، نقطه زنی موشکی داشته باشد. به تعبیر دیگر ایران قادر خواهد بود هر نقطه حساس را در اطراف خود به راحتی منهدم کند. این نقاط تنها شامل مراکز نظامی نخواهد بود و بلکه مکان هایی را در بر خواهد گرفت که محل حضور مقامات عالی سیاسی و تصمیم گیر یا نقاط استراتژیک اقتصادی جامعه هدف است.

شمشیرهایی که غلاف شد


جمهوری اسلامی ایران به ذعم آمریکا و اروپا بزرگترین قدرت منطقه است، قدرتی که هر روز بیشتر می‌شود. 

چرا فرزندان ناخلف و کم‌تجربه آمریکا برای این قدرت کری‌خوانی می‌کنند

شاید آمریکا خود را بازنده جنگ احتمالی با ایران می‌داند، به همین دلیل نمی‌خواهد که قدرت پوشالی خود را زیر سوال ببرد و فرزندان نامشروع خود یعنی آل‌سعود و امارات و بحرین را جلو می‌اندازد.‌ گزینه نظامی‌ای که از سوی آمریکایی‌ها سال‌ها روی میز است، اما هرگز عملی نخواهد شد زیرا آمریکا بارها و بارها در طول تاریخ از جمهوری اسلامی ایران سیلی خورده است و اگر این موضوع را از یاد ببرد مجبور به تکرار آن است. گواه این گفته هم شکست سیاست آمریکا با حکومت پهلوی و شکست آمریکا در جنگ نیابتی عراق است. 

**شمشیرهایی که غلاف شد

همه دنیا می‌دانند که ملت ایران مطیع فرامین مقام معظم رهبری هستند و در عمل به آن لحظه‌ای تعلل نخواهند کرد. همه دنیا به درستی دریافته‌اند که جایگاه ولایت فقیه در ایران متفاوت بوده و حکمشان لازم‌الاجرا است و تمام مسئولان کشور و ملت ایران بی‌چون و چرا به آن عمل خواهند کرد، به همین دلیل وقتی مقام معظم رهبری قاطعانه در مورد نحوه برخورد خشن ایران با عربستان سعودی در صورت بی‌‌احترامی به ایرانیان تاکید فرمودند لرزه بر تن آنها افتاد.

شمشیرهایی که غلاف شد


**فصل‌الخطابی که رعشه بر اندام آل‌سقوط انداخت

در پی ماجراجویی‌های کشورهای عرب خلیج فار به رهبری آل‌سعود فرمانده کل قوا حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: جمهوری اسلامی ایران تاکنون از خود خویشتن‌داری نشان داده و رعایت ادب اسلامی و حرمت برادری در دنیای اسلام را کرده است اما این را بدانند که دست ایران، برتر از خیلی ها است و امکانات بیشتری هم دارد و اگر بخواهد در مقابل عناصر اذیت کننده و موذی عکس العمل نشان دهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود و در هیچ صحنه هماوردی، حریف نخواهند شد.

شمشیرهایی که غلاف شد

در دوران هشت سال دفاع مقدس، قدرت های شرق و غرب و کشورهای اطراف از یک عنصر خبیث و فاسد حمایت کردند اما سرانجام همه آنها سیلی خوردند و بر همین اساس، ایران را می شناسند و اگر هم نمی شناسند، الان بشناسند.

شمشیرهایی که غلاف شد

جمهوری اسلامی ایران اهل ظلم نیست اما ظلم و ستم هیچکس را نیز قبول نمی کند، بنابراین حقوق هیچیک از انسان ها و ملتها اعم از مسلمان و غیر مسلمان دست درازی نمی کند، اما اگر کسی بخواهد به حق ملت و کشور ایران دست درازی کند، با او برخورد محکمی خواهد شد و به لطف خدا توانایی این برخورد نیز وجود دارد و ملت ایران، مقتدر و پایدار است.

از ‌آنجایی که ایرانیان مردمانی مهمان‌نواز هستند، در صورت حمله نظامی به خاک ایران ما نیز با موشک بالستیک عاشورا، قدر، زلزال، فجر، دهلاویه، اژدر، سیمرغ و شهاب و هزاران سلاح خود از مهمان نا‌خوانده  پذیرایی خواهند کرد.

شمشیرهایی که غلاف شد

حالا حساب کار دست این جیره خواران آمریکا آمده است. دیگر خبری از ‌آن لات‌بازیها نیست و عربستان و هم‌پیمانانش فهمیده‌اند که ایران اسلامی بر سر حق خود با احدی شوخی ندارد. ملت و دولت ایران هم‌چنان منتظر پاسخ کامل و بی‌نقص آل‌سعود در مورد ابهامات فجایع  حج امسال هستند، ابهاماتی که اگر دریافت پاسخ آنها به طول انجامد، منجر به برخورد سخت و خشن جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. ملت 80 میلیونی جمهوری اسلامی ایران شب‌هنگام به راحتی سر بر بالین می‌گذارند، زیرا نگهبانانی دلیر و شجاع به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و بسیج مستضعفین به پاسداری از مرزهای میهن عزیزمان مشغول هستند، مرزهایی که حتی پشه نیز نمی‌تواند به راحتی عبور کند. 

شمشیرهایی که غلاف شد

هر چقدر هم که رسانه های جهان در دست مستکبرین و هم‌کیشانشان بچرخد و تلاش کنند تا با فتح افکار به اهداف خود برسند، ما با یک جمله کار را تمام خواهیم کرد؛ "نصر من الله و فتح قریب !".

گزارش از حمیدرضا قربانی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۸ آبان ۱۳۹۴
ای رهبرازاده اماده ایم اماده
آخرین اخبار