نحوی نژاد:20 درصد از اعتبارات برای معلولان بینایی هزینه شد/ 89 هزار کودک دچار اختلالات بینایی

معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور گفت:در سال جاری بهزیستی 20 درصد از اعتبارات توانبخشی‌ را برای معلولان بینایی هزینه کرده است.

نحوی نژاد: خدمات کمک توان بخشی مشکل نابینایان را حل خواهد کرد
حسین نحوی نژاد معاون امور توان بخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خصوص غربالگری اظهار کرد: سازمان بهزیستی در سال 93 سه میلیون کودک 3 تا 5 سال را غربالگری کرده که 89 هزار نفر دچار اختلالات بینایی و 16 هزار نفر دچار آمبیلوپی‌ یا تنبلی‌ چشم بودند.

وی در خصوص وسایل کمک توان‌بخشی ارائه شده توسط بهزیستی برای نابینایان و کم بینایان بیان کرد: بهزیستی موظف به ارائه خدمات کمک توان بخشی به معلولان کم بینا و نابینا است و بالغ بر 40 هزار نفر در سال 91 از وسایل کمک توان‌بخشی ارائه شده استفاده کردند.

 معاون امور توانبخشی‌ سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: 98 هزار نفر از وسایل ارائه شده توسط بهزیستی استفاده کرده‌اند و در سال جاری نیز بهزیستی 20 درصد از اعتبارات توانبخشی‌ را برای معلولان بینایی هزینه کرده است.

نحوی نژاد گفت: لازم است کودکان و خانواده‌های آن ها پیش از مدرسه تحت آموزش مراکز آموزش بهزیستی قرار بگیرند تا خانواده‌ها با نحوه‌ی برخورد با یک کودک کم بینا و نابینا آشنا شوند و کودکان‌ نیز برای انجام کارهای اولیه و شخصی خود آموزش‌های لازم را ببینند تا در مدرسه با مشکل مواجه نشوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار