رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی گفت: سرمایه های صندوق بازنشستگی غارت شده و این صندوق برای حمایت از اعضای خود هیچ پولی ندارد.

بدهی 100 هزارمیلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مسگری در مراسم گرامیداشت روز خانواده و تکریم و تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران با اشاره به مشکلات و حقوق کم بازنشستگان افزود: بیش از 80 درصد بازنشستگان با حداقل حقوق 700 تا 800 هزار تومان زندگی می کنند و در صورتیکه دولت از بدهی 100 هزار میلیارد تومانی خود به تامین اجتماعی 10 تا 20 درصد آن را بپردازد بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی افزود: دست سازمان خالی است و به گفته یک نماینده مجلس صندوق بازنشستگی را غارت کردند و کسی رسیدگی نمی کند و گوش شنوایی نیست.

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: بیش از 60 درصد بازنشستگان شغل دوم دارند که این شغل ها کاذب است و آبرومند نیست.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجانشرقی نیز گفت: ارتقاء سطح رفاه بازنشستگان را اولویت این اداره کل دانست و گفت : برای انجام فعالیت های فرهنگی سفرهای زیارتی ،فعالیتهای ورزشی و رفع مشکلات و پرداخت مستمری ها به صورت متمرکز اقدام شده و تامین اجتماعی برای 130 هزار بازنشسته هرماه 120 میلیارد تومان مستمری پرداخت می کند.

‌نماینده مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو هم ازخالی بودن صندوق تامین اجتماعی و نبود اعتبار کافی برای تعهدات این سازمان خبر داد. و افزود: هر روز که می گذرد بدهی 100 هزار میلیارد تومانی زیادتر می شود و دولت توانایی پرداخت بدهی را ندارد و هر روز مشکلات بازنشستگان زیاد می شود و حقوق آنها هم کافی نیست.

سعیدی گفت: اگراین مساله سیاسی شود دیگر قابل حل نخواهد بود طوری که به زودی راهکارها عملی نشود سازمان دیگر نمیتواند به تعهدات خود عمل کند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.