هشتاد و یکمین دربی پایتخت روز جمعه به میزبانی ورزشگاه صد هزار نفری آزادی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هشتاد و یکمین دربی پایتخت ساعت 15 روز جمعه به میزبانی ورزشگاه صد هزار نفری آزادی برگزار می شود.

کری خوانی های سنتی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس از جمله اتفاقات جالب و پرهیجان این مسابقه محسوب می شود که در ذیل صحبت های  آبی پوشان را می خوانیم.

فکری: شجاعت کلید برد دربی خواهد بود

محمود فکری در خصوص دربی 81 اظهار کرد: دربی یک رقابت کاملا متفاوت است و نمی‌توان گفت کدام تیم شانس بیشتری برای پیروزی دارد چرا که در حال  حاضر شانس هر دو تیم برابر است و به نظر  من در این دیدار هر تیمی که جدی‌تر، محکم‌تر، شجاع‌تر باشد و با ترس بازی نکند و از طرفی دیگر آرامش خود را در جریان بازی حفظ کند می‌تواند برنده باشد.

وی ادامه داد: به طور کلی رتبه در جدول و یا بازیکن ملی پوش بیشتر داشتن و یا اسم و رسم تیم تعیین کننده برنده دربی نیست بلکه فقط وجود آرامش و شجاعت در بازی  می‌تواند باعث برد یک تیم باشد.

فکری عنوان کرد: هر دو تیم از شرایط خوبی برخوردار هستند اما استقلال با توجه به شرایط موجود در جدول شانس بیشتری دارد. البته با توجه به دو برد اخیری که تیم پرسپولیس کسب کرده فکر می‌کنم بازی خوبی را روز جمعه نظاره  گر باشیم.

وی در مورد پیش بینی دربی 81 گفت: پیش بینی این دیدار تا حدودی سخت خواهد بود و نمی‌توان پیش بینی کرد که کدام تیم برنده میدان می‌شود اما هر تیمی که در میدان آرامش داشته باشد و شجاعانه بازی کند می‌تواند برنده دربی شود.

مربی سابق تیم استقلال در خصوص اینکه آیا دربی 81 همانند دربی‌های گذشته جذاب خواهد بود یا خیر گفت: به طور کلی در حال حاضر سبک بازیکنان جدید با قدیم فرق می‌کند و فکر  نمی‌کنم این دربی با دربی‌های گذشته فرقی داشته باشد. از همین دربی 81 با وجود برد و باخت هم نسبت به قبل تفاوتی نخواهد داشت اما در هر صورت امیدوارم بازی زیبایی را نظاره گر باشیم و تماشاگران نیز از این بازی لذت ببرند.


کری های سنتی از استقلالی ها


افشارزاده: هر داوری که انتخاب شود ما تابع هستیم

بهرام افشارزاده، مدیر عامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه دپارتمان داوری محسن ترکی را برای قضاوت دربی انتخاب کرده است اظهار داشت: ما هیچ مشکلی با انتخاب محسن ترکی برای قضاوت دربی نداریم و هر فردی که بخواهد داور دربی باشد برای ما فرقی نمی‌کند و ما تابع هستیم و باید بگویم نسبت به تمامی داوران مسابقات باید احترام گذاشته شود چرا که داوران شرافت دارند و برای قضاوت بازی‌ها قسم خورده‌اند و بهتر است بدانید هیچ داوری علیه تیم دیگری اقدام نمی‌کند. امیدوارم قضاوت خوب و قابل قبولی را روز جمعه نظاره‌گر باشیم.

وی در خصوص حضور در تمرین استقلال گفت: در نظر دارم امروز در تمرین آبی پوشان حضور پیدا کنم تا از نزدیک گفتگویی با اعضای تیم داشته باشم.

افشارزاده در مورد  مطالبات بازیکنان و کادر فنی توضیح داد: در هر صورت با هماهنگی‌های صورت گرفته بخشی از مطالبات بازیکنان کادر فنی به حساب‌هایشان واریز شد.

مدیر عامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه گفته می‌شود قرار است آرم یک شرکت خودرو سازی نیز برای دربی روی پیراهن استقلال حک شود گفت: به طور  کلی اسپانسر باشگاه همراه اول است و با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است در حوزه تبلیغات پیراهن استقلال یک شرکت خودرو ساز نیز برای بازی دربی آرم شرکت خود را به روی پیراهن آبی پوشان حک کند.


کری های سنتی از پیشکسوتان استقلال


برومند: دربی جذابیت‌های گذشته را ندارد/ امیدوارم استقلال برنده شود

پرویز برومند در خصوص دربی 81 اظهار کرد: به نظر من دو تیم استقلال و پرسپولیس در مقابل حریفان خود توانستند بازی خوبی را به نمایش بگذارند و امیدوارم با توجه به این شرایط شاهد یک دربی خوب و پر گل باشیم.

وی ادامه داد: به  نظر من استقلال از لحاظ روانی و روحی در شرایط مناسب‌تری قرار دارد چرا  که در صدر  جدول قرار دارد و اختلاف زیادی با تیم‌های دیگر دارد. پرسپولیس نیز بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشته و فکر می‌کنم روز جمعه بازی قشنگی از آب در بیاید.

برومند در خصوص پیش بینی نتیجه دربی  گفت: پیش بینی نتیجه دربی خیلی سخت است اما امیدوارم استقلال برنده میدان شود.

وی ادامه داد: امیدوارم بازی خوب و به دور از هیاهو، جذاب، دیدنی و تماشاگر را نظاره گر باشیم و امیدوار هستم که استقلال بازی را به نفع خود به اتمام برساند.

دروازه بان سابق استقلال در خصوص اینکه بهتر است جوانان یا با تجربه در دربی حضور داشته باشند عنوان کرد: فکر می‌کنم با تجربه‌ترها در دربی بهتر جواب دهند چرا که در این بازی تجربه ارجعیت دارد بر بازیکن جوان و بی تجربه و نکته قابل توجه این است که دربی بازی سنگینی است و باید همه جوانب در نظر گرفته شود.

برومند بیان کرد: البته باید بگویم طی چندین سال اخیر دربی‌ها  جذابیت خود را از دست داده و همانند گذشته جذابیتی ندارد اما امیدوارم طبق سنوات گذشته و با توجه به اینکه دربی یک بازی سخت است بازی  خوبی را  نظاره گر باشیم.


کری های سنتی از پیشکسوتان استقلال


ورمرزیار: امیدوارم گل‌های بیشتری در دربی سهم استقلال شود

صادق ورمرزیار در خصوص دربی روز جمعه گفت: به طور کلی دو تیم استقلال و پرسپولیس در بازی گذشته خود روز خوب و پرگلی را پشت سر گذاشتند و با استفاده از بازیکنان جوان نتوانستند مزد نترس بودنشان را بگیرند فکر می کنم تیم استقلال به خوبی از جوان‌های خود بهره برد و با به کار گرفتن از بازیکنان چپ و راست توانست نتیجه خوبی را به ثمر برساند، باید بگویم میلاد فخرالدینی و یعقوب کریمی بهترین بازی را به نمایش گذاشتند و زمانی که مظلومی به یعقوب کریمی اعتماد می کند از همین رو بهترین نتیجه را نیز دریافت می کند به طور کلی هر تیمی که به خوبی از مهره‌های خود استفاده کند می تواند بهترین نتیجه را نیز کسب کند. 

وی ادامه داد: پرسپولیسی‌ها نیز روز خوبی را پشت سر گذاشتند چرا که آنها نیز به جوان‌های خود اعتماد کردند البته تنها چیزی که باید در نظر گرفته شود این خواهد بود که دربی احتیاج به بازیکنان با تجربه نیز دارد بنابراین بهتر است بازیکنان باتجربه نیز در میدان حضور داشته باشند البته نه اینکه تمامی بازیکنان با تجربه به میدان بروند بلکه با تجربه در کنار جوان‌ها قرار بگیرند می تواند تیم را از هر لحاظ جمع و جور کندو به موقع لازم سرعت را به تیم بدهد و بودن با تجربه ها در تیم  لازمه یک دربی است چرا مه بزرگترها در تیم نظم را برقرار می کنند. 
 
کارشناس تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه کدام تیم برنده می شود گفت: توان هر دو تیم خط هافبک و فوروارد خوبی دارند استقلال نیز در تمام بازی ها توانسته گل های خوبی را به ثمر برساند چرا که خط هافبک جان داری دارد، پرسپولیس هم چنین وضعیتی دارد اما هر دو تیم از خط دفاعی تقریبا نامطمئنی برخوردار هستند و به نظر من دربی 81 می تواند گل های خوبی داشته باشد می توانیم نوید یک دربی پر گل را داشته باشیم چرا که هر دو تیم موفق به گل زنی خواهند بود البته گلزنی هر تیمی بستگی به این دارد که کدام یک از تیم ها از خط دفاعی خود به خوبی محافظت کند و چه زمانی از فورواردهای خود استفاده بهره برد اما به طور حتم دربی پرگلی در پیش رو خواهیم داشت. 
 
ورمزیار افزود: به عنوان یک استقلالی امیدوارم دربی خوبی را نظاره گر باشیم و گل‌های بیشتری سهم استقلال شود و این تیم همچنان به روند خوب خود ادامه دهد. 

کری های سنتی از استقلالی ها


نجف‌نژاد: اعضای تیم بسیج شدند دربی را ببرند

مقداد نجف‌نژاد، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در خصوص دربی 81 اظهار داشت: در ابتدا جا دارد به تماشاگران، هواداران، دو تیم و دو باشگاه بگویم که این بازی حساسیت‌های خاص خودش را دارد و ما نیز تمام تلاشمان بر این است که در هر کاری محور اخلاق در دستور کار قرار بگیرد و پایه و اساس براساس اخلاق بنا شود و در این دیدار نیز باید اساس هواداران، تماشاگران و بازیکنان اخلاق باشد.

نجف‌نژاد تصریح کرد: اساس و اندیشه ما نیز در دربی روز جمعه این است که یک بازی جوانمردانه، اخلاق‌مدار را به اجزا بگذاریم و سه امتیاز را از آن خود کنیم.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال توضیح داد: تمام تلاشمان بر این است که 3 امتیاز بازی دربی را کسب و صدرنشینی را همچنان در دست خودمان داشته باشیم.

وی بیان کرد: من اعتقاد دارم استقلال برنده دربی می‌شود و دست پر میدان بازی را ترک می‌کند.

نجف نژاد، در خصوص  پیش‌بینی نتیجه دربی گفت: نتیجه دربی قابل پیش‌بینی نیست اما برد را به نفع استقلال می‌دانم.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا پاداشی برای برد دربی در نظر گرفته خواهد شد یا خیر گفت: به طور معمول برای برد در هر بازی پاداشی در نظر خواهیم گرفت اما با توجه به اینکه بازی دربی یکی از بازی‌های خاص است به همین اساس پاداش ویژه‌ای را نیز با تصمیم هیات مدیره برای بازیکنان در نظر خواهیم گرفت.

 وی در مورد اینکه گفته می‌شود مظلومی(دربی باز) است اظهار کرد: در هر صورت باید بگویم مظلومی پیشتوانه خوبی در دربی‌ها دارد و این مربی پیشینه موفق را برای خود رقم زده است از طرفی دیگر خوشبختانه تیم نیز در هفته‌های اخیر در خط حمله و دفاع به صورت تیمی عملکرد منطقی داشت و با توجه به پتانسیل که در تیم وجود دارد تمام بازیکنان و اعضای تیم بسیج شده‌اند تا بازی‌های پیش‌رو از جمله بازی مهم دربی را ببرند و سه امتیاز‌های لازم را کسب کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور حتم روز جمعه برای بازی دربی به استادیوم خواهم رفت تا از نزدیک یک نظاره‌گر بازی آبی‌پوشان باشیم.


کری های سنتی از استقلالی ها

واعظ آشتیانی: از نوجوانی به استقلال علاقمند بودم/ دوست دارم استقلال برنده میدان شود

امیر واعظ آشتیانی در خصوص دربی 81 اظهار داشت: به اعتقاد من باید این دربی اول از همه به سمت نشانه‌های یک اخلاق و در قالب یک رقابت ورزشی باشد. یعنی قبل از نتیجه باید دو تیم قهرمان اخلاق باشند و بتوانند در این مسابقه به گونه ای عمل کند تا رفتار یک ورزشکار،بازیکن،مربی و یا یک کادر فنی نمونه یک ورزشکار با اخلاق برای دیگران باشند، چرا که این‌ دربی ها به طور حتم از رسانه‌ها پخش و عده زیادی برای تماشای آن به ورزشگاه می‌آیند بنابراین این بازی باید یک الگو باشد.

وی در خصوص اینکه دوست دارد کدام تیم برنده میدان شود تصریح کرد: به عنوان یک فردی که از نوجوانی به استقلال علاقمند بودم، دوست دارم استقلال برنده میدان شود.

واعظ آشتیانی افزود: امیدوارم استقلال در این دیدار نتیجه بگیرد و برنده میدان شود اما در عین حال باید بگویم هر تیمی که عملکرد بهتر،زحمت بیشتر و از فرامین مربیان خود پیروی کند می‌تواند برنده دربی باشد.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال ادامه داد: برای هر دو تیم آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بازی خوبی را نظاره‌گر باشیم.

وی در مورد پیش‌بینی نتیجه دربی گفت: نتیجه دربی را پیش‌بینی نمی‌کنم چرا که تحلیل‌گر نیستم اما امیدوارم هر تیم که بهتر بازی کند، نتیجه به نفع آن باشد و حق هم بر این است هر تیمی که بیشتر زحمت می‌کشد مزد زحماتش را با برد بگیرد.


کری های سنتی از استقلالی ها

صالح: امیدوارم در دربی احترام نوروزی حفظ شود
 
دربی شرایط خاص خود را دارد و ربطی به بازیهای قبلی تیم ها ندارد، به نظر من پرسپولیسی‌ها هم مثل ما بازی قبلی را فراموش می کنند و با تمام توان مقابل ما بازی می کنند، هر دو تیم شرایط خوبی را دارند و امیدوارم این باعث شود که بازی جمعه با کیفیت باشد.
 
مربی تیم استقلال درباره کری خواندن پیش از دربی بیان کرد: کری از لحاظ ورزشی قشنگ است و باعث جذابیت فوتبال می شود، البته امیدوارم احترام هادی نوروزی در مسابقه جمعه حفظ شود و به خاطر وی، حواشی که بازی را زشت می کند و حوصله تماشاگران را سر می برد،وجود نداشته باشد.
 
وی افزود: ما اگر بتوانیم مثل بازی با سپاهان، برنامه‌هایی را در زمین اجرا کنیم، پرسپولیس را می بریم، بازیکنان ما سال گذشته دو دربی را از دست دادند و در این بازی هم هستند تا پرسپولیس را شکست دهند.
 
صالح در پایان اظهار داشت: یکی از نقاط قوت امسال ما این است که می توانیم تغییراتی زیادی را در ترکیب ایجاد کنیم و با توجه به تیم مقابل ترکیب بچینیم،‌ما 25 بازیکن خوب داریم که می توانند در ترکیب تیم قرار بگیرند و همین قضیه به ما برابر حریفان کمک خواهد کرد.


کری های سنتی از استقلالی ها

مظلومی: دربی یک بازی بین المللی است

 پرویز مظلومی در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم بازی خوبی در خور نام فوتبال ایران و دو تیم استقلال و پرسپولیس را به نمایش بگذاریم. امیدوارم تماشاگران از این دربی راضی باشند و تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای انجام دربی صورت گرفته تا از این رو به برد برسیم.

وی ادامه داد: با تمام احترامی که برای پرسپولیسی‌ها قائل هستیم، اما با توکل به خدا می‌رویم تا پیروز میدان شویم و سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

مظلومی تصریح کرد: این یک بازی بین المللی است و همه دنیا و ای.اف.سی به این بازی نظر دارند و یکی از حساس‌ترین دربی جهان است و امیدوارم بازی خوبی باشد و به طور کلی نه تنها در سطح ایران بلکه در سطح کشورهای دیگر نیز این بازی را دنبال می‌کنند.

سرمربی استقلال در خصوص قهر جاسم کرار گفت: تا جایی که در توانم هست، همیشه از بازیکنانم حمایت می‌کنم اما هر بازیکنی که بخواهد در تیم من بی‌نظمی کند با وی برخورد خواهد شد از بزرگ‌ترین بازیکن تا جوان‌ترین بازیکنان فرقی ندارد.

به خاطر ترک اردو با کرار برخورد خواهد شد اما مشکلات کرار مالی است و به نظم و انضباط برنمی‌گردد و به باشگاه مربوط می‌شود اما تمامی بازیکنان از جمله کرار باید با جان و دل برای تیم بازی کنند و حاشیه ایجاد نکنند و باید بگویم کرار هم برای ما حاشیه‌ای ایجاد نمی‌کند و وی پیغام داده که امروز به تمرین می‌آید و با تیم تمرین می‌کند اما در حال حاضر تصمیمی درباره این موضوع نگرفته‌ام.

وی درباره برد هفته گذشته مقابل سپاهان توضیح داد: در ابتدا باید بگویم که بازی با سپاهان به تاریخ پیوست و من با بازیکنان صحبت کردم و گفتم که بازی با سپاهان دیگر تمام شده است. در حال حاضر نیز توقع هواداران بالا رفته و بازیکنان هم این مسأله را به خوبی می‌دانند؛ ضمن این که بازی با پرسپولیس شرایط متفاوت با بازی سپاهان دارد. بنابراین هواداران و بازیکنان نیز خوب می‌دانند این بازی فرق می‌کند و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا همانند بازی مقابل سپاهان نتیجه دربی را از آن خود کنیم.

وی افزود: با توجه به هیجاناتی که نسبت به این بازی وجود دارد و صحبت‌هایی که هواداران پیدا می‌کنند از بازیکنان می‌خواهم با جان و دل بازی کنند و ما هم برای برد مقابل پرسپولیس می‌جنگیم تا پیروز شویم. به طور حتم پرسپولیسی‌ها نیز برای برد به میدان می‌آیند و این بازی، بازی است که هر تیمی که از موقعیت‌هایش به خوبی استفاده کند و اسیر حاشیه‌ها نشود، می‌تواند پیروز میدان شود.

وی ادامه داد: ما از نظر روحی در شرایط قابل قبولی قرار داریم و امیدواریم برنده از میدان خارج شویم.

مظلومی بیان کرد: با توجه به این که تماشاگران زیادی برای دیدن بازی می‌آیند و سختی می‌کشند، از همین رو، دوست ندارم بازی صفر – صفر تمام شود و خوب است که این بازی پر گل باشد و برنده داشته باشد تا تماشاگران نیز لذت ببرند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: خوشبختانه محروم و مصدوم نداریم و تمامی بازیکنان در اختیار تیم هستند.

وی درباره لقب سوبله چوبله خود تصریح کرد: من به دنبال لقب نیستم. تمام فکر و ذهن‌مان رسیدن به برد است و بردهای گذشته ما هم با همکاری کل مجموعه استقلال بوده است.

وی افزود: در هر صورت تلفیقی از جوانان و با تجربه‌ها می‌توانند بازی را زیباتر کند، می‌توانیم در این دربی از تجربیات بازیکنان باتجربه نیز بهره ببریم.

مظلومی گفت: من هیچ گاه از دربی نترسیده‌ام و تلاش کردم تا احساسم را به بازیکنان نیز انتقال دهم. ترس در این بازی‌ها نشانه شکست است. تجربه‌ای که من در دوره بازیگری در دربی داشتم به بازیکنان خود انتقال دادم. دوست دارم بازیکنان تجربه‌های کافی را در زمین اجرا کنند تا تماشاگران لذت ببرند.

مظلومی درباره آخرین دربی خود و شکست از پرسپولیس و شایعاتی که گفته شده بود، مظلومی گفته است بازیکنان به وی خیانت کرده‌اند، گفت: من هیچ گاه اسم خیانت را نیاوردم و نمی‌خواهم به آن روزها برگردم دربازه زمان حال بازگردیم.



انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار