ادعای مضحک الجزيره: علت حمايت ايران از گفتگوهای سوريه، جان باختن نظاميانش است

شبکه الجزیره انگلیسی در ادعایی مضحک اعلام کرد علت موافقت ایران با شرکت در گفتگوهای سوریه، شهادت برخی فرماندهانش در این کشور است.

ادعای مضحک  الجزيره: علت حمايت ايران از گفتگوهای سوريه، جان باختن نظاميانش استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ الجزیره انگلیسی به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرد: "برخی معتقدند علت موافقت ایران با گفتگوهای سوریه کشته شدن برخی فرماندهان ایران در سوریه است."

"وزیلاند جوردن" خبرنگار این شبکه، درباره نقش ایران در سوریه گفت: "نیروهای سپاه پاسداران انقلاب ایران در سوریه ماموریت مستشاری، آموزش نظامی و حضور در نبرد را در کنار نیروهای ارتش سوریه دارند."

این شبکه در ادامه مدعی شد: "حضور نظامی ایران در سوریه دست کم از سال 2012 شروع شده است و تا کنون شماری از نیروهای ایرانی از جمله چند ژنرال ایرانی در سوریه کشته شده اند. به باور آمریکا، تهران تلاش می کند بشار اسد را در قدرت نگه دارد، اما اکنون رهبران جهان قرار است در وین به منظور پیدا کردن راهی برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه گفتگو کنند."

در ادامه این گزارش آمده است: محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، از طرف این کشور در این مذاکرات شرکت خواهد کرد. در واقع آمریکا بالاخره قبول کرد ایران باید در این مذاکرات حضور داشته باشد. جان کری، وزیر خارجه آمریکا، مدتهاست که ایران را به بی ثبات کردن سوریه متهم می کند اما به دنبال وخامت بحران آوارگان سوری، که به اروپا می روند و تسلط داع بر مناطق کلیدی در شمال سوریه ، کری به این نتیجه رسیده است اکنون وقت آن است همه طرفهای ذیربط از جمله ایران در این مذاکرات شرکت کنند.

خبرنگار الجزیره ادامه داد: در عین حال مقامات آمریکایی می گویند تصمیم آمریکا برای گفتگو با ایران درباره سوریه نباید عجیب و دور از انتظار باشد.برخی از ناظران بر این باورند کشته شدن برخی نیروهای ایران در سوریه در نهایت ایران را مجبور کرد از گفتگوهای سوریه حمایت کند. 

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز قرار است در وین حضور داشته باشد، زیرا روسیه از بشار اسد حمایت مالی و نظامی به عمل می آورد. مقامات آمریکایی می گویند، می خواهند نیت روسیه را در سوریه بدانند. 

الجزیره ادامه داد: البته هیچ نماینده ای از مخالفان سوریه در مذاکرات وین حضور نخواهند داشت و علت آن بیشتر برای این است که مقامات آمریکایی بر این باورند آنها متحد نیستند. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار