یک شبکه تلویزیونی فرانسه گزارش داد ایران قدرت بزرگی شیعه، برای اولین بار در گردهمایی برای حل بحران سوریه در کنار دوازده کشور جهان قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: نمایندگان دوازده کشور جهان برای حل بحران سوریه در وین گرد هم آمدند. ایران برای اولین بار در مذاکراتی از این دست شرکت می کرد.

گزارشگر این شبکه گفت: فضای حاکم بر گردهمایی که در ابتدای کار حساس بود و بر سرنوشت این گردهمایی تاثیر گذار بود. اما گردهمایی این احساس را به وجود آورد که مرحله ای مهم برای حل بحران سوریه پشت سر گذاشته شد.

این گردهمایی با ابتکار عمل وزرای امور خارجه روسیه، آمریکا، سعودی و ترکیه برگزار شد. محمد جواد ظریف که روز پنجشنبه با جان کری دیدار و گفت و گو کرده بود نیز در این گردهمایی شرکت داشت، در این گردهمایی با سرگئی لاوروف دیدار و گفت و گو کرد.

ایران قدرت بزرگ شیعی و متحد بشار اسد در گردهمایی شرکت داشت که عربستان سعودی سنی که مخالفان سوری را از نظر مالی تامین می کند، حضور داشت. به همین دلیل حضور وزرای امور خارجه این کشورها در یک گردهمایی، اولین گام بزرگ تلقی می شود.

دوازده تن از نمایندگان کشورهای قدرت های جهانی و خاورمیانه در هتلی در وین گردهم آمدند. در این قسمت بخشی از سخنان لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه پخش شد. وی بشار اسد را مسئول بخش بزرگی از بحران سوریه معرفی کرد.

گزارشگر افزود: در حالی که وضعیت داخلی در سوریه به مشکلات دامن می زند، مسئله سرنوشت بشار اسد خطر تعویق امید دستیابی به یک توافق در باره انتقال سیاسی حکومت در سوریه را به همراه دارد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار