درمراسمی از دکتر اسماعیل یزدی، چهره ماندگار و عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، دکتر یزدی متولد 1310 در قزوین است و  تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در تهران و دبیرستان در دارالفنون به اتمام رساند سپس به دانشگاه تهران راه یافت و با کسب رتبه اول از دانشکده دندانپزشکی ایران فارغ التحصیل شد و دکترای دندنپزشکی را دریافت کرد.

در مراسم تجلیل از این استاد برجسته دندانپزشکی،  فریدون عزیزی معاون پژوهشی فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه امروز رشد خوبی در جهت علوم پزشکی دست پیدا کرده ایم و باید در راستای مرجعیت علمی تلاش کنیم گفت: دکتر اسماعیل یزدی بیانگذار بسیاری از مسائل دندان پزشکی در کشور است.

مرتضی روزبه استاندار قزوین با اشاره اینکه شهری می تواند در راستای توسعه قدم بردارد که داری ریشه های علمی و فرهنگی باشد از  اسماعیل یزدی بعنوان ریشه های شهر قزوین یاد کرد.

 دکتر اسماعیل یزدی هم در این مراسم گفت: بسیاری از کارهای علمی کشور هنوز رسانه ای نشده و نیازمند مشارکت مردمی است و باید در تولید علم قدمهای محکمتری برداریم.

 دکتر اسماعیل یزدی در سال ۱۳۳۲ با کسب رتبه اول از دانشکده دندانپزشکی دانشگا ه تهران  فارغ التحصیل شد و به واسطه احراز رتبه اول، نشان درجه اول فرهنگ  بورس تحصیلی ایالات متحده آمریکا را دریافت کرد.

این چهره ماندگار پزشکی، تحصیلات تخصصی خود را در دو رشته جراحی و آسیب شناسی فک و دهان در مراکز وابسته به دانشگاه هاروارد و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تافتس در شهر بوستون به پایان رساند و علی رغم پیشنهاد این دانشگاه برای اشتغال،  با عشق خدمت به میهن، در سال ۱۳۳۸ به ایران بازگشت و اولین ارزشنامه تخصصی در جراحی فک و دهان به عنوان یکی از رشته های تخصصی دندانپزشکی را دریافت کرد.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی از سال ۱۳۷۱ تاکنون، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۰، معاون پژوهشی فرهنگستان علوم پزشکی، عضویت در شورای واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نماینده وزارت فرهنگ و آموزش عالی در کمیته دندانپزشکی نظام پزشکی، عضویت در  کمیسیون پزشکی شورای پژوهش های کشور، عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی قزوین،  عضو پیوسته جامعه بین المللی آسیب شناسان فک و دهان، عضو افتخاری کانون پزشکان و دندانپزشکان ایرانی مقیم آلمان و عضو یت در  جامعه بین المللی جراحان دهان و فک و صورت تنها  بخشی از فعالیتها و افتخارات دکتر اسماعیل یزدی است.

انتهای پیام/ب
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.