نشستی مشترک برای همکاری ایران و فنلاند در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، عضو هیئت رئیسه کمسیون سرمایه گذاری و روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان ضمن معرفی صنایع فولاد ، پتروشیمی و نفت و همچنین صنایع کوچک و متوسط اصفهان آمادگی خود را در زمینه های همکاری چون مدیریت آب و بهره برداری از آن ، صنعت توریسم و توریست درمانی اعلام کرد .

جباری افزود با توجه به اینکه بیش از 8000 واحد صنعتی کوچک و متوسط در بخش های مختلف حدود یک میلیون و 300 هزار نفر اشتغال دارند و محیط مناسبی برای فناوری سبز که میتواند برای همه سود بخش باشد وجود دارد.

رئیس کنفدراسیون صنایع فنلاند گفت ایران و فنلاند از رابطه خوبی برخوردارند ولی به دلیل تحریم ها روابط اقتصادی در چند سال گذشته مشکل شده بود که در حال حاضر رو به بهبود است .

وی بیان کرد: اقتصاد ایران در جنبه های مختلف قابل پیشرفت است در خصوص انرژی پاک و تکنولوژی سبز نیز اشتیاق خود را برای محکم کردن روابط ابراز کرد.

وی علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری در شهرک های مختلف در قسمت معدن و مواد ، آسانسور ، شرکت نوکیا ، کشاورزی و فضای سبز ، آب آشامیدنی اعلام کرد و گفت از پسماند آن می توان به عنوان منبع انرژی استفاده کرد و همچنین در بخش های دیگر مانند تکنولوژی سلامت در زمینه پیشگیری و سلامت پیشرو هستند. در قسمت ماشین آلات کشاورزی و مدیریت جنگل ها و در کل هرگونه انرژی پایه ای در بخش صنعت از شهرک علمی تحقیقاتی جای پیشرفت دارد.

سفیر کشور فنلاند در ایران گفت : اصفهان شهر توریستی است و رشته مدیریت توریست در دانشگاه های فنلاند زبانزد است و آمادگی کشور خود را برای پذیرش دانشجو در رشته های مدیریت هتل ، زبان انگلیسی و ... را اعلام داشت.

وی فنلاند را دارای آب وهوایی تمیز عنوان کرد و گفت: ذخایر آبی آن از تمیزترین ذخایر اروپا است و در زمینه حفاظت از محیط زیست حرفی برای گفتن دارندو از دیگر زمینه های همکاری در مورد فناوری و سلامت و تکنولوژی بیمارستان را نام برد.

جباری در بخش آموزش دانشجویان و همچنین معرفی صنایع دستی ایران درخواست همکاری کرد و گفت در صورت امکان زمینه را برای حضور در نمایشگاه های صنایع دستی فراهم کنند.

وی همچنین افزود : بعد از لغو تحریم ها علاقه به همکاری در زمینه بانکداری ، بیمه و سرمایه گذاری در بورس ایران را داریم.

یکی از اهداف اصلی این نشست آشنایی با اصول تجارت ایران بوده و امیدواری خود را جهت ادامه همکاری ها و میزبانی هیئت هایی از ایران را در کشور خود اعلام داشت.



انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.