با توجه به وجود منابع محدود، دولت نتوانسته است در حوزه حمل و نقل و راهداری روستایی ظرفیت‌‎های ویژه‌ای را اختصاص دهد.

سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص سهم راهداری روستایی در بسته حمایتی دولت گفت: دولت به صورت مستقیم و با توجه به محدودیت منابع در حمل و نقل روستایی و راهداری روستایی نتوانسته ظرفیت‌‎های ویژه‌ای را اختصاص بدهد و حتی تخصیص اعتبار منابع ویژه مورد نیاز که در واقع ظرفیت‎های مشخص روستایی تعیین شده بودند و همچنین بودجه‎های استانی بسیار محدود بود.
 
وی با بیان اینکه امکان فعال کردن برخی ظرفیت‎ها وجود دارد بیان کرد: اما الان انجام این کارها بیشتر بر اساس ظرفیت محلی و مردمی انجام می‎شود و حمایتی صورت نمی‎گیرد.
 
میرشفیع اظهار داشت: در کلانشهرها یارانه‌ای برای بلیت مترو و اتوبوس شرکت واحد ارائه می‎شود و یا حتی برای تاکسی‎ها و آژانس‎ها هم کارت سوخت و یارانه سوخت داریم اما برای روستاییان حتی برای جبران سوخت هم مبلغی اختصاص پیدا نکرده بود.
 
معاون راه روستایی تاکید کرد: در مورد سرمایه‎گذاری‎های اولیه هم این گونه است به طور مثال دولت برای کلانشهرها کمک و سرمایه‎گذاری ویژه‎‌ای به شهرداری‎ها می‎کند اما برای روستاییان این اتفاق نمی‌افتد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص مالیات ارزش افزوده سازمان بهیاری هم به نسبت جمعیت روستایی و شهری باز توزیع نمی‎شود و به نفع شهرنشینان این اعتبارات تخصیص پیدا می‎کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار