تیم بسکتبال دانشگاه آزاد سوپرلیگ بسکتبال را با پیروزی 87 بر 54 برابر پالایش نفت آبادان آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار تیم‌های بسکتبال دانشگاه آزاد و پالایش نفت آبادان از هفته نخست رقابت‌های سوپرلیگ ساعت 16 در سالن حکیمیه تهران آغاز شد.  

آبادانی‌ها بازی را بهتر از میزبان آغاز کردند و آرن داودی بازیکن فصل پیش دانشگاه نخستین 2 امتیاز بازی را از تیم سابقش گرفت. در ادامه عماد سلمانی که او هم فصل گذشته در آبادان توپ می‌زد با دو پرتاب آزاد کار را به تساوی کشاند. دانشگاه با اسلم‌دانک اجاقی معدود تماشاگران حاضر در سالن را به وجد آورد اما محمد جمشیدی بلافاصله با پرتابی سه امتیازی جواب دانگشاهی‌ها را داد. حضور فیریل آوره بازیکن نیجریه‌ای پالایش نفت هم سود چندانی برای آبادانی‌ها نداشت تا در میانه کوارتر نخست دانشگاهی‌ها سوار بازی شوند. شاگردان هاشمی با کار خوب روزبه ارغوان و محمد اجاقی از حریف فاصله گرفت تا در نهایت کوارتر نخست با برتی 23 بر 15 میزبان به پایان برسد.  

آتش بازی نفت با آتشی
 
آغاز کوارتر دوم هم با برتری آبادانی‌ها همراه بود. شاگردان سامری موفق شدند با کسب چند امتیاز پیاپی در امتیاز 25 بر 20 به سود دانشگاه، هاشمی را مجبور به تقاضای وقت استراحت کنند. این تاکتیک کمی جواب داد و دانشگاهی‌ها به خود آمدند اما دو پرتاب سه امتیازی مهراد آتشی، نفت را 28 بر 27 پیش انداخت. این برتری دوام چندانی نداشت و کار خوب عماد سلمانی و کسب 5 امتیاز از این بازیکن باعث شد برتری بازهم به اردوی دانشگاهی‌ها بیاید. این بار نوبت حماد سامری بود تا تقاضای تایم اوت کند. نیمه نخست در نهایت با برتری 39 بر 33 دانشگاه آزاد به پایان رسید.

داستان نیمه دوم متفاوت بود و این دانشگاهی‌ها بودند در زمین خودی ابتکار عمل را به دست گرفتند. در سوی مقابل آبادانی‌ها با روی آوردن به دفاع زون و پرتاب‌های سه امتیازی آوردند. این حربه نفتی‌ها دوام چندانی نداشت و ناهماهنگی بازیکنان این تیم مانع بزرگی برای اجرای تاکتیک‌های سامری در میدان بود. پرتاب‌های سه امتیازی آتشی هم در این کوارتر وارد سبد میزبان نمی‌شد. بازی خوب ولاتکو یوانوویچ هم نتوانست تاثیر زیادی در جریان بازی داشته باشد. در سوی دیگر میدان کار خوب اجاقی و داوری در ثانیه‌های پایانی کوارتر سوم نتیجه را 68 بر 45 به سود دانشگاه کرد تا 10 دقیقه سوم با همین نتیجه به پایان برسد.  

جنجال حسن‌زاده و درخشش پدیده 16 ساله  

کوارتر پایانی با بازی درگیرانه دو تیم آغاز شد اما هرچه زمان به پایان بازی نزدیک می‌شد، قوای بازیکنان نفت که فاصله بازیکنان اصلی و نیمکت این تیم به خوبی نمایان بود، تحلیل می‌رفت. آن سوی میدان تجربه جواد داوری و بازی‌گردانی این بازیکن کنار عماد سلمانی به کمک شاگردان هاشمی آمد. اواخر بازی ویدن، بازیکن آمریکایی دانشگاه هم دستش گرم شد و با چند پرتاب دقیق امتیازات خوبی به حساب دانشگاه آزاد افزود. کاوه نورافزا هم با پرتاب سه امتیازی خود شیرازه آبادانی‌ها را از هم پاشید و متعاقب آن در صحنه‌ای که داوران خطای شاگردان سامری را اعلام کردند، محمد حسن‌زاده از کوره در رفت و با اعتراض شدید به قضاوت مسابقه، ضمن 5 فوله شدن، یک تکنیال فول هم به میزبان هدیه کند. حضور ابوالفضل سیدی، بازیکن 16 ساله دانشگاه آزاد و بازی خوب او در دقایق پایانی، شور و حال خاصی به نیمکت دانشگاه بخشید. هاشمی که از پیروزی تیمش مطمئن شده بود، بوستانیان را هم در واپسین ثانیه‌ها به بازی فرستاد تا سنتر 220 سانتیمتری دانشگاهی‌ها هم از حضور در این بازی بی نصیب نماند.  

دانشگاه آزاد این مسابقه را با نتیجه 87 بر 54 به سود خود خاتمه داد تا گام نخست را محکم بردارد. روزبه ارغوان هم با کسب 21 امتیاز، چهره شاخص این مسابقه بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۴
چه تیتر خوبی.
آخرین اخبار