«رم» نمایشی است که در آن اتفاقاتی مخاطب می‌بیند که برای اولین بار در ایران روی صحنه رخ می‌دهد.

محسن میرزایی کارگردانی نمایش «رم» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش خود گفت: داستان دو دوست زیاده‌خواه و طماع است که تصمیم می‌گیرند به هر قیمتی خودشان را در جهان مطرح کنند و دست به کارهایی می‌زنند که آنها را در شرایط فیزیکی خاصی قرار می‌دهد که سر حد مرگ به خاطر زیاده‌خواهی آزار می‌بیند.
 
وی با بیان اینکه صحنه‌پردازی این نمایش برای اولین بار در ایران وجود دارد بیان کرد: در واقع می‌توانم بگویم اتفاق خاصی در صحنه می‌افتد که تا بحال در ایران ندیده‌ام و برای این دکور هزینه‌ای بالایی پرداخت شده و می‌تواند تماشاچی را غافلگیر کند.
 
میرزاخانی در خصوص وقفه کاری هفت ساله خود اظهار داشت: متاسفانه با یک سندرم کافه‌نشینی تئاتر مواجه شده‌ایم که آدم را به نوعی از هدف خودش دور می‌کند برای همین مدتی کنار رفتم. همچنین همیشه دوست دارم کارهایم یکی پس از دیگری قوی‌تر باشد و مخاطب را به تفکر وادار کند از طرفی کم‌فروشی در تئاتر بلد نیستم.
 
وی با اشاره به دغدغه‌ خود از این اثر عنوان کرد: جنگ‌ دغدغه این نمایش است و یک تراژدی خنده‌دار محسوب می‌شود که گاه تماشاگر نیش‌خندهایی بر رو لبانش می‌نشیند و من به نوبه خود وظیفه‌ای می‌دانستم تا ادای دین به مردم کشورم بکنم.
 
کارگردان نمایش «رم» درباره بازیگران نمایش گفت: ما به دنبال شخصی جوان بودیم تا از لحاظ صورت و ویژگی‌های بازی نقش مورد نظر با آن تطابق داشته باشد به همین منظور نیکی مظفری را متناسب با آن دیدم و ایشان از نظرم یکی از با اخلاق‌ترین بازیگرها در کار گروهی هستند.
 
وی در ادامه افزود: همچنین بازیگرانی چون سمیرا حسینی، مهشاد مخبری، سارا والیانی، حسین کشفی که توانستند به خوبی نقش خود را ایفا کنند. در واقع بعضی از آنها با تجربه کم خود توانستند نقش خود را به خوبی به اجرا در بیاورند.
 
میرزا خانی در رابطه با دیگر عوامل نمایش عنوان کرد: در بخش‌های دیگر هم مانند گریم و لباس واقعا دوستان پرانرژی بودن و خوشحالم که پس از وقفه چندساله‌ام با گروهی همکاری کردم که یکرنگ و پرانرژی هستند که بدون شک در نتیجه کار تاثیرات بسزایی خواهد داشت.
 
گفتنی است نمایش «رم» به طراح و کارگردانی: محسن میرزا خانی از 11 آبان الی 18آذر ماه ساعت 20:30 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران «خلیج فارس» روی صحنه می‌رود.
 
از عوامل این اثر می‌توان به دانیال چاووشی، سمیرا حسینی، سجاد شهرابی،‌ امیر قاسمی، حسین کشفی‌اصلی، مهشاد مخبری، نیکی مظفری، مهرداد میراکبری، محسن میرزاخانی، مهدی واثقی، سارا والیانی، طراح گریم: سارا اسکندری، طراح لباس: الهام شعبانی، عکاس: بابک حقی اشاره کرد.
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.