محققان به پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی تصویر برداری و نور درمانی سلول‌های سرطانی دست یافتند که در نهایت موجب افزایش اثر بخشی جراحی سرطان در سراسر جهان می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان در دانشگاه ایالتی اورگان از پیشرفت مهم در تصویر برداری و نور درمانی سرطان خبر دادند در این روش توسعه یافته از یک ترکیب شیمیایی منفرد، نفتالوسیانین سیلیکون استفاده شده است که هر دو ارزش تشخیص و درمانی دارند. این باعث می‌شود سلول‌های سرطانی در هنگام برخورد با نور مادون قرمز جنب و جوش کنند تا جراح بتواند راحت‌تر آن را شناسایی کند در همین حال این ترکیب گرما ایجاد می‌کند و گونه‌های اکسیژن فعال در سلول‌های سرطانی باقیمانده آنها را می‌کشد. 

این مورد در آزمایشات فاز حیوانی موفق بوده و تومورها را به طور کامل ریشه کن کرده است.
دانشمندان باور دارند که تحول در زمینه‌ی نور درمانی می تواند سه روش اصلی درمان سرطان را گسترش دهد.  سه روش، جراحی، پرتو درمانی و یا شیمی درمانی است که نور درمانی به آن اضافه می‌شود. 

واضح است نور درمانی می‌تواند نقش بسیار موثرتری را نسبت به روش‌های دیگر داشته باشد این شکل متفاوت از درمان می‌تواند با سلول‌های سرطانی مقاوم شده به داروهای شیمی درمانی و یا مشکلات دیگر مقابله کند و آنها را درمان کنند. 

Taratuta دستیار استاد دانشکده علوم و سلامت دانشگاه اورگان می‌گوید، فرمولاسیون توسعه یافته‌ی ما زیست تخریب پذیر، ساده، قوی و قابل تکرار است . این سیستم طوری به سلول‌های سرطانی تب و تاب می‌دهد که انگار دو جفت چشم اضافه در اختیار جراح قرار گرفته است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار