دهمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی از برگزاری کنگره سالانه کلینیکال آنکولوژی از ۲۰ تا ۲۲ آبان ماه در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛دکتر منصور انصاری دبیر اجرایی دهمین کنگره بین المللی کلینیکال آنکولوژی  با بیان اینکه این کنگره حول محور تازه‌ترین روش‌های تشخیص و درمان سرطان‌های سروگردن، پستان و سرطان‌های ژنیکولوژیک و با حضور همکاران و متخصصان داخلی و خارجی برگزار می‌شود گفت:  این کنگره سه روزه همه ساله به همت انجمن کلینیکال انکولوژی ایران برپا و استقبال خوبی از آن به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: در تمام زمینه‌های مربوط مقاله پذیرفته شده و تاکنون بیش از ۱۵۰ مقاله به دست ما رسیده است، اما پانل‌های کنگره به سه محور یادشده اختصاص خواهد داشت.

دبیر اجرایی دهمین کنگره بین المللی  کلینیکال انکولوژی با بیان اینکه در حال حاضر روش‌های جدید جراحی های انکولوژی، تکنیک های مدرن رادیوتراپی و داروها  که در سطح جهان استفاده می شوند در داخل کشور ما هم مورد استفاده قرار می‌گیرند گفت: در این کنگره پزشکان تجربیات خود را با متخصصان داخل و خارج از کشور مبادله می‌کنند.

انصاری با بیان اینکه تومورهای سر و گردن از جمله تومورهایی هستند که فاکتورهای محیطی و مصرف دخانیات عمدتا نقش بزرگی در بروز آن دارند، گفت: تشخیص و درمان‌های بموقع می‌تواند نقش بسیار مهمی را در امر پیشگیری و جلوگیری از عود سرطان‌ها ایفا کند.

وی افزود: تومورها می‌توانند عواقب وخیمی داشته باشند. به عنوان مثال اگر تومورهای ناحیه حنجره و حلق عود کنند باید اعمال جراحی انجام و حلق و حنجره را برداشت. متاسفانه این بیماران ناچار می شوند با دستگاه صحبت کرده و کیفیت زندگی‌شان بسیار افت می‌کند و حتی گرفتار افسردگی، گوشه گیری و انزوا می‌شوند.

دبیر اجرایی دهمین کنگره بین المللی  کلینیکال آنکولوژی با بیان اینکه معمولا سعی می‌کنیم از روش‌هایی استفاده کنیم که کار بیمار به جراحی وسیع و رادیگال نکشد، عنوان کرد: متاسفانه عوامل مختلفی نظیر تغییر سبک زندگی، مصرف دخانیات، عادات غذایی نادرست، استرس و اضطراب و...، باعث افزایش بروز و شیوع سرطان‌ها شده است.

انصاری در پایان از حمايت های رئیس دانشگاه علوم پزشكی شيراز تشکر نمود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار