ایجاد اشتغال و بهره‎وری در گرو حمایت از بخش خصوصی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت با واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد کرد.

عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش و تأثیر بخش خصوصی در خروج از رکود گفت: با توجه به اینکه بخش خصوصی در قانون اساسی و اصل 44 آمده و یکی از اهداف و سیاست‏‌های دولت و مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است و در واقع ارگان‎هایی که دولت نمی‎تواند حاکمیت کند را به مردم واگذار می‎کند.

وی گفت: یکی از سیاست‎های ابلاغی در حوزه اقتصاد مقاومتی مشارک مردم و واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی در قالب سهام و یا تعاونی‎ها است و این عمل قطعا راهگشا خواهد بود.

رجبی افزود: احداث پروژه‎ها با بودجه و اعتبارات دولتی قطعا کارساز نخواهد شد و تنها راه رهایی واگذاری آن به بخش خصوصی است زیرا با این عمل رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در کشور را در پی خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص دولتی بودن اقتصاد افزود: بخش دولتی راغب به سوددهی و بهره‎وری نیست اما در بخش خصوصی علاوه بر ایجاد اشتغال صاحب سرمایه آن نیز به فکر سود، سودآوری و ارزش افزوده است و تأثیر بسزایی در اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

به اعتقاد بنده اقتصاد باید از دولت محور بودن خارج شده و بخش خصوصی واگذار گردد در حوزه اقتصاد مقاومتی قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته نشد و با سرعت بخشیدن و کمک بخش خصوصی می‎توان پروژه‌ها را به اتمام رسانید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار