با تلاش ماموران پلیس "فتا" استان فارس مسئول یک کافی نت که از حساب مشتریش به صورت غیرمجاز مبلغ 20 میلیون ريال برداشت کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از پايگاه خبري پليس، رئیس پلیس "فتا" استان فارس گفت: خانم 50 ساله ای با ارائه مرجوئه قضایی به پلیس "فتا" اظهار كرد؛ از حساب وی طی چند مرحله برداشت شده است و در این برداشت ها كه 20میلیون ریال است، به کسی مظنون نیست. 

سرهنگ "سیدموسی حسینی" ادامه داد: با تشکیل پرونده ماموران اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند و با بررسی های به عمل آمده ، مشخص شد شاکی برای پرداخت قسط به کافی نتی که در نزدیکی منزل وی بوده است مراجعه مي كند و به علت آشنا نبودن به انجام عملیات بانکی از طریق فضای مجازی، اطلاعات حساب کاربری خود را به مسئول کافی نت داده است.

وی بيان كرد: با انجام اقدامات فني و پليسی مشخص شد مسئول كافی نت از اعتماد اين خانم سوء استفاده کرده با دریافت و ذخیره اطلاعات حساب کاربری وی، پس از گذشت یک ماه اقدام به برداشت غیر مجاز اینترنتی به صورت خرید کارت شارژ اعتباری از حساب وی كرده است.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس افزود: پیشرفت های علمی و تکنولوژی های امروزی باعث تغییر سبک زندگی مردم شده است که افراد می بایست با این پیشرفت ها همگام باشند.

سرهنگ "حسيني" با بیان این که بیش از 60درصد جرائم سایبری استان فارس مربوط به جرائم مالی و برداشت های غیر مجاز است افزود: 70درصد این جرائم به علت عدم آگاهی کاربران صورت گرفته است که شهروندان بایستی اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.