وزیر نیرو از مذاکره در خصوص پروژه‌های نیروگاهی، انتقال تکنولوژی و تصفیه آب و فاضلاب با وزیر اقتصاد ایالات باواریا آلمان خبر داد و گفت: امیدواریم با رفع موانع بانکی قراردادها روند اجرایی پیدا کند.

تلفنی** قراردادهای امضا شده با آلمان به محض رفع موانع بانکی اجرایی می‎شودبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه نشست وزیر اقتصاد ایالات بایرن آلمان اظهار داشت: شرکت‏ های ایرانی و خارجی در این نشست به گفتگو پرداختند به طوری که شرکت‎های بایرن به صورت سنتی همکاری گسترده‎ای با ایران داشتند هم اکنون نماینده تعداد قابل توجهی از شرکت‎های آلمانی در این نشست حضور دارند.

وی تصریح کرد: در نشست امروز در زمینه همکاری صنعت برق آب به گفتگو پرداختیم و هم اکنون پروژه‎های متعدد نیروگاهی، انتقال تکنولوژی، تصفیه‌خانه آب و فاضلاب مورد گفتگو قرار گرفته امیدواریم به زودی با رفع موانع بانکی قراردادها به اجرا تبدیل شود.

وزیر نیرو گفت: یکی از توافقاتی که امروز با شرکت ایالات بایرن آلمان و ایران صورت گرفت همکاری در بازار منطقه‎ است چرا که این موضوع به نفع شرکت‎های ایرانی و خارجی است.

وی ادامه داد: کارهای کارشناسی در خصوص طرح‎های مورد نظر انجام و تفاهم‎نامه‌‎ای نیز تنظیم شده است که با رفع موانع انتقال پول تفاهم‎نامه‎های اجرایی می ‏شود.

در ادامه وزیر اقتصاد ایالات بایرن  آلمان گفت: امروز براساس برنامه‎های از پیش تعیین شده با وزیر نیروی ایران ملاقاتی را انجام دادیم و در این نشست موضوعات مختلف آب و فاضلاب، برق، شبکه هوشمند مذاکراتی را به سرانجام رساندیم تا بتوانیم همکاری گسترده‌ای را در این بخش‏ها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست تعدادی از شرکت‏های بزرگ حضور داشتند که در سطح جهان پیشرو هستند همچنین شرکت‏های کوچکی نیز در این مذاکرات حضور داشتند چرا که این شرکت‏ها قبلا روابط دیرینه با ایران داشتند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار