مشهد؛

مدیریت فرهنگی نسل نو از طریق خانواده ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، مدیریت فرهنگی نسل نو از طریق خانواده هارا اقدامی بنیادین خواند و از اهمیت برنامه هدفمند برای کاهش آسیبهای اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درمراسم آغاز اجرای طرح آموزش خانواده و مراقبتهای جنسی فرزندان در مشهد گفت: مدیریت فرهنگی نسل نو و مقاوم کردن آنان در برابر تهاجمات فرهنگی و آسیبهای اجتماعی از طریق نهاد خانواده اقدامی خردمندانه، بنیادین و هوشمندانه است.

حجت الاسلام سید محمود مرویان افزود: امروز بسیاری از مسائل و آسیبها در عرصه فرهنگ و اجتماع روی زمین مانده که مدیریت و ساماندهی این وضعیت صرفا با تقویت و تثبیت نظام خانواده محقق می شود.

وی افزود: برای آنکه فرهنگ اجتماعی سالم در بین نسل نو افزایش و یابد باید برنامه هدفمند داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امروزه فرهنگ غربی بنیان خانواده و نیز اعضای آن را هدف قرار داده که در این میان نسل جوان بیشتر در معرض تهاجم و خطر قرار دارد همچنین گسست نسلی در جامعه آرام آرام در حال پیشرفت ا ست که باید این مسئله را کنترل و مدیریت صحیح کرد تا از این طریق در حفظ جامعه اقدام شود.
حجت الاسلام سید محمود مرویان تصریح کرد: بنیان خانواده دارای اصالت ذاتی است ضمن اینکه این بنیان بستر شکل گیری فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز می باشد بنابراین برای حفاظت از فرهنگ و دین باید نسبت به تقویت بنیان خانواده اقدام شود.

وی با بیان اینکه خانواده ها باید در مقوله بلوغ فرزندان آموزشهای لازم را فرا گیرند و هدایت و نظارت لازم را بر فرزندان در روند تربیت اخلاقی و اسلامی بکار ببرند افزود: طرح آموزش خانواده و مراقبتهای جنسی فرزندان با مشارکت اداره های کل آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با آموزش والدین در سطح استان اجرا می شود.

درطرح آموزش خانواده و مراقبتهای جنسی فرزندان تاکنون هزار و ۲۶۰ نفر در دوره تربیت مربی عفاف گرایی در ۳۶ برنامه آموزشی شرکت کرده اند و سه هزار و ۶۰۰ گفتمان دینی عفاف گرایی ویژه دانش آموزان در سطح خراسان رضوی و نیز ۴۴ دوره آموزش خانواده ویژه زوجها برگزار شده است.

فعالیت کارگروه تربیت جنسی از سال 1390 با چهار سرفصل آغاز شده که مراقبتهای والدین در قبال فرزندان را مورد بررسی قرار می دهد.

.برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.