صباغی دبیر انجمن اقتصاد اسلامی حوزه گفت: نشست نقد کتاب درآمدی بر مفهوم عدالت اقتصادی و شاخص‌های آن در روز 13 آبان ماه برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، امروز اقتصاد اسلامی این انجمن بحث نقد و بررسی آثار منتشر شده را  در حوزه اقتصاد اسلامی برای اصلاح و تکامل گفتمان اقتصاد اسلامی و فرهنگ‌سازی را دنبال می‌کند.

وی افزود:دو نوع نشست از سوی انجمن اقتصاد اسلامی برگزار می‌شود،کتب، مقالات و آثاری که با رویکرد اسلامی در این زمینه نوشته شده، توسط متفکران اسلامی و علمای اقتصاد حوزه بررسی و نقد می‌شود و بخشی دیگر، نشست‌های علمی با موضوعات روز بوده است.

صباغی تصریح کرد: بحث اصلی نشست تحریک و شیوه تحقق عدالت اجتماعی از دیدگاه اقتصاد اسلامی است و اگر بخواهیم عدالت اجتماعی در سطح جامعه برقرار شود،باید ببینیم چه مولفه‌هایی نیاز دارد، مهم‌ترین مولفه‌ها و شاخص‌های آن چیست و با چه شاخص‌هایی می‌توان عدالت اجتماعی را در جامعه اسلامی اندازه‌گیری کرد و سطح عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی در چه سطحی باید باشد، در این کتاب مطرح  می شود.

در پایان خاطر نشان کرد: در این نشست حجت‌الاسلام رجایی، مولف کتاب و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و حجج‌الاسلام هادوی‌نیا، استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و لشکری عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان ناقد حضور دارند.

نشست نقد کتاب درآمدی بر مفهوم عدالت اقتصادی و شاخص آن در 13 آبان ساعت 18 در سالن همایش دبیرخانه انجمن های علمی حوزه برگزار می شود

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.