معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برای اولین بار در شمال غرب کشور ، دوره آموزش گوهر شناسی در مرکز آموزش صنایع دستی این اداره کل برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علیرضا دباغ عبداللهی افزود: با توجه به برگزاری دوره تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در این استان ، دوره های آموزشی گوهرشناسی نیز دراولویت برنامه ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه گوهرشناسی علمی است که به شناسایی سنگ های قیمتی طبیعی و مصنوعی می پردازد گفت: مرکز آموزش صنایع دستی اردبیل برای آموزش این رشته اقدام به تجهیز مرکز به تجهیزات مورد نیاز آموزش از جمله میکروسکوپ های پیشرفته کرده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه امروزه گوهر شناسی جنبه علمی به خود گرفته و گوهرتراشی و ساختن زیورهای مختلف نیز جزو رشته های هنری به شمار می رود بیان کرد: افرادی که به طور آکادمیک آموزش گوهرشناسی دیده اند صلاحیت این را خواهند داشت که گوهرها را شناسایی و ارزیابی کنند.

عبداللهی همچنین با بیان اینکه طبقه بندی آموزش های گوهرشناسی به دوگروه 'ارزیابی و درجه بندی الماس' و 'شناسایی سنگ های رنگی' اظهار کرد: در دوره اول علاقمندان با سیستم بین المللی ارزیابی کیفی الماس آشنا شده و راه های عملی ارزیابی و قیمت گذاری این گوهر را آموزش می بینند.

وی دوره شناسایی سنگ های رنگی را در برگیرنده چهار دوره آموزش تخصصی از جمله شناسایی سنگ رنگی ، شناسایی گوهرهای مصنوعی از طبیعی ، شناسایی گوهرهای فرآوری شده و ارزیابی کیفی گوهرها ذکر کرد و گفت: دوره اول شامل راه های شناسایی و تفکیک علمی و نظری گوهرها از یکدیگر می شود.

انتهای پیام/گ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.