رئیس قوه قضاییه گفت: فاجعه منا، کشتار مردم یمن و حمایت از تروریستها نشان‌دهنده عدم رعایت حقوق بشر در عربستان است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا در همایش روسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی در خارج از کشور اظهارداشت: برخورد با مفاسد اقتصادی نباید با موضوع حمایت از سرمایه‌گذاری‌های قانونی خلط شود.

وی در ادامه افزود: غرب سبک زندگی خود را با تمام ابزار به عالم صادر و آنها را تحمیل می‌کند؛ از بازیهای رایانه‌ای و فیلمها گرفته تا رسانه‌ها که در حال انعکاس عقلانیت مدرنیته هستند و برای این هدف راههایی را طی می‌کند که انسانها به صورت ناخودآگاه آن را بپذیرند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: من نمی‌خواهم بگویم کل عقلانیت ایمانی، تعبدی است اما مهم است که این عقل در چه صراطی قرار می‌گیرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به هجمه‌های حقوق بشری علیه ایران گفت: هجمه‌های حقوق بشری که به ایران می‌شود، سیاسی، مصداق نگاه منافقانه و ناشی از نگاه لیبرالی و مدرنیته است.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: مقابله با سلطه‌طلبی و سلطه‌جویی از آثار نحوه حیات قرآنی است.

آیت‌الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه در سالهای اخیر تحولاتی در قوه قضائیه در زمینه منابع انسانی صورت گرفته است، اظهارداشت: قوه قضائیه از گسترش فناوری ارتباطات برای تسریع امور استفاده می‌کند و از این طریق بسیاری از کارها در بدنه قوه قضائیه انجام می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به بحث پیشگیری از جرم در دستگاه قضایی نیز افزود: موضوع پیشگیری از جرم بعنوان موضوعی مهم در دستگاه قضا مورد توجه قرار گرفته و معاونتی برای آن در نظر گرفته شد، همچنین اخیرا در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز لایحه پیشگیری از وقوع جرم به تصویب رسید.

آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد: تعاملاتی با دستگاه‌های دیگر و همچنین سایر قوا برای حمایت از دولت انجام شده است، خصوصا در مورد مسائل اقتصادی که بار اجرا بر دوش دولت است ما با حفظ استقلال قوه قضائیه و در چارچوب قانونی به دولت کمک می کنیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به بحث‌های مربوط به مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: بحث برخورد با مفاسد اقتصادی را نباید با بحث حمایت از سرمایه‌گذاری‌های قانونی خلط کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه قانون اساسی ما برخاسته از تفکر انقلاب اسلامی است، گفت: در اصل دوم قانون اساسی آمده است که جمهوری اسلامی ایران نظامی بر پایه ایمان به خدای یکتاست، همچنین در اصل سوم آمده است که دولت و حاکمیت موظف است همه امکانات خود را برای نیل به اصل دوم به کار گیرد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: ما در روابط خارجی و چالشهایی که دنیای غرب برایمان درست می‌کند باید اصل نهراسیدن از استکبار را حفظ کنیم.

آیت‌الله آملی لاریجانی ادامه داد:  زمانی که امام راحل فرمود که "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند"، برخی افراد که این سخن مطابق میلشان نبود می‌گفتند امریکا هر غلطی میخواهد میکند، یعنی انها مفهوم سخن امام(ره) را درک نکرده بودند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اتهامات امریکا درمورد عدم رعایت حقوق بشر در ایران گفت: باید پرسید آیا حقوق بشر در عربستان رعایت میشود و یا کشتاری که آل سعود در یمن به راه انداخته است، خلاف حقوق بشر نیست؟

آیت الله املی لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش فاجعه منا را از دیگر علائم عدم توجه به موازین حقوق بشر در عربستان دانست  و خاطر نشان کرد: ایجاد و کمک به تروریسم و گروهکهای تروریستی نظیر داعش در منطقه نیز نشان دهنده عدم رعایت حقوق بشر است.

وی گفت: با وجود بازداشت آیت الله نمر روحانی آزاده عربستان واقعا جای تعجب است که غربی ها ادعای حقوق بشر می‌کنند.

رییس دستگاه قضا همچنین با بیان اینکه اتهام عدم رعایت حقوق بشر به ایران با اهداف خاصی از سوی کشورهای غربی مطرح می‌شود، افزود: مسئله قصاص حقی بر ای اولیای دم بوده و صراحتا در قرآن آمده است، غربیها که انقدر ادعا می‌کنند در کشور خودشان هم قصاص وجود دارد.

وی تصریح کرد: این چه حقوق بشری است که اعلام می‌کند ازدواج با همجنس آزاد است، چرا ما باید چنین حقوق بشری را بپذیریم؟

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه بازتاب نحوه حیات مدرنیته یک موضوع است و نحوه حیات ایمانی موضوع دیگری است، گفت: ما حقوق بشری که در اسلام ترسیم شده است را دنبال می‌کنیم لذا هیچ دلیلی وجود ندارد که ما تسلیم حقوق بشری شویم که دنیای غرب آن را تفسیر کرده است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه  ما باید با کشورهای مستضعف یک رابطه ایمانی داشته باشیم، گفت:  باید به کشورهای  سوریه، لبنان،عراق و افغانستان کمک کرد چرا که کمک به آنها هیچ منافاتی با عقلانیت و تعامل ندارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار