روز جهانی دیابت در شیراز با برپایی همایش پیاده روی خانوادگی گرامی داشته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روز جهانی دیابت مصادف با بیست و دوم آبان ماه با برپایی همایش پیاده روی خانوادگی از بولوار بهشت، ابتدای 24 متری شهید کبار به طرف بنیاد دیابت بوعلی شیراز گرامی داشته می شود.

بنیاد دیابت بوعلی صبح امروز سیزدهم آبان ماه میزبان سیروس پاک فطرت رئیس هیئت ورزش های همگانی استان فارس، زهرا کریمیان رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای فارس و روابط عمومی منطقه 6 شهرداری شیراز بود تا ضمن آشنایی بیشتر با توانمندی های این بنیاد، برای برپایی هر چه بهتر همایش پیاده روی خانوادگی در روز جهانی دیابت برنامه ریزی شود.

شرکت کنندگان در این همایش که از بلوار بهشت آغاز می شود، پس از طی مسیر پیاده روی، در بنیاد دیابت بوعلی ضمن صرف صبحانه سالم، با نحوه صحیح پیاده روی و ورزش برای بیماران مبتلا به دیابت و دیگر مسایل مرتبط با این بیماری آشنا می شوند.

بنیاد دیابت بوعلی هم اکنون به سه هزار بیمار مبتلا به این بیماری در استان فارس، خدماتی از قبیل معاینه پزشکان فوق تخصصی، برپایی کلاس های ورزشی و مشاوره سلامت روان ارائه می کند.

بیماران مبتلا به دیابت می توانند با نام نویسی در این بنیاد و دریافت کارت عضویت، پس از معاینه، از آموزش های لازم در زمینه بیماری فشارخون بالا، قندخون و مشکلات مرتبط مانند زخم دیابتی استفاده کنند.

معاینه پزشکان فوق تخصص غدد درون ریز، چشم، قلب، کلیه، دندانپزشکی و در صورت لزوم روانشناسی و نیز سایر تخصص ها، از دیگر خدمات این بنیاد برای بیماران مبتلا به دیابت است.

همچنین اعضای این بنیاد با توجه به شرایط سنی، جسمی و بیماری در کلاس های ورزش همگانی و یا گروهی مانند یوگا شرکت می کنند.
در این برنامه دکتر حسین مروج رئیس بنیاد دیابت بوعلی، فضای باز و امکانات این بنیاد را به رئیس هیئت ورزش های همگانی استان فارس معرفی کرده و در خصوص برپایی همایش روز جمعه، بیست و دوم آبان ماه برنامه ریزی شد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.