کارشناس بازار سرمایه گفت: شرکت ایران خودرو در روزهای اخیر شاهد داد و ستد بلوک های 125 میلیون سهمی در بازار سرمایه بود.

داد وستد بلوک‌های 125 میلیون سهمی ایران خودروهمایون دارابی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تحلیل عملکرد بازار سرمایه در آخرین روز کاری گفت: آخر هفته شرایط نسبتاً خوبی در بازار سرمایه حاکم بود.

 وی گفت: نمادها مخابرات وبانک صادرات جور شاخص را کشیده و در رشد 119 واحدیان اثر گذار بودند.

 دارابی تصریح کرد: به هر حال تحولات نسبتاً متعددی در شرکت‌ها رخ داده است و ما در نماد ایران خودرو شاهد بودیم که در روزهای اخیر 125 میلیون سهمی مورد داد و ستد قرار گرفت.
 
کارشناس اقتصادی در خصوص افزایش عرضه سهام ایران خودرو خاطر نشان کرد: دلیل افزایش عرضه سهام این شرکت در روزهای اخیر مربوط به معامله سال 89 بوده که بین صندوق بازنشستگی و سرمایه گذاری رنا روی 5 درصد از سهام ایران خودرو انجام شد.

 وی در همین راستا افزود: این معامله فسخ و سهام‌ها مجدداً به صندوق بازنشستگی کشور به عودت داده شد.

 دارابی اظهار کرد: از طرفی سفر رئیس جمهور به فرانسه و مذاکره با شرکت پژو خبر خوبی است که در روند بازار اثرگذار بود.

 کارشناس اقتصادی درخصوص تأثیر مثبت بانک صادرات بر شاخص گفت: بازار منتظر بود که اتفاقاتی که در خصوص موسسه میزان و تعهداتی که به بانک صادرات منتقل می‌شود چگونه پیش خواهد رفت و درحال حاضر مدیران بانک صادرات تاکید دارند که تغییر و تحولات مثبت است و بازار نیز تاحدودی این قضیه را مثبت تلقی کرده است.

 وی با بیان اینکه باید منتظر اخبار نهایی بود گفت: نماد کشتی رانی جمهوری اسلامی نیز در بحث مجمع و تقسیم سود نقدی که صورت داد با اصلاح قیمتی همراه شد و این موجب تاثیرگذاری منفی بر شاخص بود.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار