معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: حجم خسارت های ایجاد شده ناشی از سیل هفته گذشته در استان با خرابی های باقی مانده از هشت سال جنگ تحمیلی برابری می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ شاپور پولادی عصر چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب برگزار شد، اعلام کرد: بر اساس ارزیابی های ابتدایی 10 هزار و 500 میلیارد ریال در نتیجه سیل خسارت به حوزه های زیربنایی، کشاورزی، منازل مسکونی، واحدهای تجاری، شبکه های آبیاری و زهکشی، تاسیسات آب و فاضلاب و واحدهای تولیدی و صنعتی وارد شده که به نظر می رسد این مقدار با برآورد دقیق بسیار بیشتر باشد.

پولادی اضافه کرد: خسارت های سیل به حدی زیاد است که به جرات می توان گفت با خرابی های ناشی از جنگ هشت ساله در این استان برابری می کند.

وی افزود: 37 کیلومتر مسیل ساخته شده در استان جزء شریان های اصلی شهر ایلام بوده که در اثر این سیل تخریب شده و یا در آستانه تخریب قرار دارند و تنها در این قسمت حدود سه هزار میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

معاون استاندار ایلام اظهار کرد: امیدواریم با گزارش نماینده ویژه رهبری اعتبارت مناسبی برای جبران بخشی از خسارت های وارد شده به استان اختصاص یابد.
 
  برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
 
انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.