مسئول انجمن MS کرمان از کاهش تعداد مبتلایان بیماری MS نسبت به سه دهه اخیر در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ دکتر حسینعلی ابراهیمی گفت: تعداد مبتلایان بیماری MS طی 3 دهه گذشته در استان افزایش داشته که خوشبختانه این آمار در سال های اخیر کاهش پیدا کرده است.

این استاد بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به این که در حال حاضر هزار و 350 نفر در سراسر استان کرمان وجود دارد، افزود: نزدیک به 500 نفر از این مبتلایان در کرمان هستند.

دکتر ابراهیمی، ارتفاعات و مکان های سرد را در بروز این بیماری مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: این بیماری در مناطق جنوبی کمتر دیده می شود.

مسئول انجمن MS کرمان گفت: این بیماری در شهرستانهای کرمان و بافت شایع تر است.

وی با بیان اینکه بیماری MS بیشتر گروه سنی 20 تا 40 سال را درگیر می کند، تصریح کرد: در مقابل هر سه زن یک مرد مبتلا می شود.

دکتر ابراهیمی یادآور شد: خوشبختانه هم اکنون این بیماری کاهش یافته که دلیل آن کمتر شدن گروه سنی 20تا40سال کشور و ارتقاء وضعیت بهداشت جسمی و روانی است.

وی، ضعف اندام های تحتانی، اختلال بینایی، عدم تعادل و سرگیجه را از علائم این بیماری برشمرد وگفت: استفاده از ویتامین D و آفتاب گرفتن در دوران کودکی و استفاده از لبنیات و کلسیم سبب کاهش ابتلا به این بیماری می شود.

مسئول انجمن MS کرمان ، ام اس را مهمترین بیماری عصبی دانست که منجر به ناتوانی در جوانان و سکته های مغزی در افراده سالخورده می شود.

دکتر ابراهیمی، رعایت نکردن مسائل بهداشتی و استفاده نکردن از آفتاب را برخی از عوامل ایجاد این بیماری عنوان کرد و افزود: به طور کلی علت اصلی این بیماری ناشناخته است.

این استاد بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: اگر فردی در خانواده بیماری MS داشته باشد، شانس مبتلا شدن دیگر افراد خانواده به این بیماری بیشتر است.

به گفته وی MS در بعضی نژادهای سفید بیشتر از نژاد های زرد و سیاه است.

انتهای پیام /ی


برچسب ها: کاهش ، بیماری ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.