مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ویروس آنفلوآنزای نوع "ای" برای افراد عادی نگران کننده نیست اما تاکنون باعث جان باختن یک فرد مبتلا به بیماریهای قبلی شده است.

آنفلوآنزا جان یک نفر را در کرمان گرفتبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ دکتر شفیعی با تأکید بر اینکه کرمانی ها باید آنفلوآنزا را جدی بگیرند، افزود: کرمانی ها این روزها بیشتر مراقب سرماخوردگی باشند و خطر آنفلوآنزا را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه یک نوع بیماری تنفسی چند روزی است که در برخی شهرهای استان شایع شده است، خاطرنشان کرد: این بیماری که به شکل سرماخوردگی حاد بروز می کند، ناشی از ویروس آنفلوانزی نوع "ای" است.

دکتر شفیعی تصریح کرد: این آنفلونزا برای افراد عادی نگران کننده نیست اما تاکنون باعث جان باختن یک فرد مبتلا به بیماریهای قبلی شده است.

وی به افراد دارای مشکل تنفسی، دیابت پیشرفته منجر به دیالیز و افراد کم بنیه و دارای سیستم بدنی ضعیف توصیه کرد: حتماً واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند، از حضور در مکانهای جمعی بپرهیزند، از ماسک استفاده کنند، فاصله یک متری با بیماران مبتلا به سرماخوردگی را رعایت نمایند ، استراحت کافی داشته باشند، مایعات زیاد بنوشند و سبزیجات تازه بخورند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: آنفلوآنزا ، کرمان ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.