پيتر راسکام رئيس کميته ملزو مات بودجه مجلس نمايندگان آمريکا تاکيد کرد نبايد مجازاتهای مالياتی براي شرکتهاي آمريکايی که در ايران فعاليت کنند لغو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی اس پن؛  "پیتر راسکام،" نماینده ایالت ایلینوی، در جلسه استماع کمیته ملزومات بودجه مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران مدعی شد: بر اساس مقررات تجارت شرکتهای آمریکایی در ایران، این شرکتها باید مالیات بیشتری پرداخت کنند. شرکتهای آمریکایی در ژاپن پس از پرداخت مالیات از هر صد دلار درآمد، شصت و پنج دلار برایشان باقی می ماند در حالیکه یک شرکت آمریکایی در ایران پس از پرداخت مالیات از هر یکصد دلار فقط چهل و دو دلار برایش باقی می ماند. همین مسئله سبب شده است بسیاری از شرکتهای آمریکایی تمایل کمتری برای کار در ایران داشته باشند. 
 
البته قوانین این اختیار را به رئیس جمهور آمریکا می دهد که شرکتهای آمریکایی را از این مالیاتهای تنبیهی برای فعالیت در ایران معاف کند تا آن شرکتها بتوانند مثل کشورهای دیگر در ایران نیز فعالیت داشته باشند. البته معمولا این معافیتها پس از آن اعمال شده است که آن کشور به وعده هایی که داده عمل کند و امتیازاتی را که داده است، محقق کند.  
 
برای مثال "جرج بوش،" رئیس جمهور اسبق آمریکا، این مجازاتهای تنبیهی را درباره لیبی در سال 2004 (1382) متوقف کرد؛ اما این کار را فقط پس از آن انجام داد که لیبی حمایت خود را از تروریسم متوقف و برنامه تسلیحات کشتار جمعی خود را کنار گذاشت. "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، بر خلاف رؤسای جمهور قبلی با ایران توافقنامه ای امضا کرده است که اجرای بیشتر تحریمهای فعلی و احتمالی این مجازاتها و شروط مالیاتی را متوقف خواهد کرد، در حالیکه ابتدا می بایست دلایل کافی و محکمی به دست آورد که ایران به وعده های خود در برابر توافقنامه عمل کرده و امتیازاتی که می دهد محقق شده است. 
 
وی در ادامه ادعایش افزود: در واقع روش رئیس جمهور طوری است که حتی اگر ایران به توافقنامه هسته ای عمل نکند، تحریمها علیه این کشور را متوقف می کند. حال این سوال پیش می آید که ایران بر اساس این توافقنامه چگونه عمل خواهد کرد.  "جان کری،" وزیر خارجه آمریکا، گفته است شعار مرگ بر آمریکا نشان دهنده نیت ایران برای نابودی آمریکا نیست زیرا هیچ طرحی در ایران شناسایی نشده است که بخواهند آمریکا را نابود کنند. به نظر من بیشتر افراد تلاشهای غیرقانونی برای ایجاد زرادخانه هسته ای را به همراه سردادن شعار مرگ بر آمریکا را نشان روشنی از نیت ایران برای نابودی آمریکا می دانند. 
 
با برداشته شدن تحریمها قوانین مالیاتی که ما در این جلسه بررسی می کنند، بیش از هر زمانی اهمیت پیدا می کند. این کمیته به رئیس جمهور آمریکا نامه نوشت و از او پرسید آیا این شروط را متوقف خواهد کرد یا اینکه همچنان متعهد می ماند در دوران ریاست خود این شروط را متوقف نکند. او به این نامه پاسخ نداده است. متوقف کردن حمایت ایران از تروریسم برای امنیت مردم آمریکا در داخل و خارج بسیار حیاتی است. در یک کلام پولی که ایران بر اساس توافق هسته ای دولت آمریکا با آن کشور به دست می آورد برای تقویت تروریسم استفاده خواهد شد. بنابراین ما با همه اختلافاتی که داریم، باید تدابیری علیه حمایت ایران از تروریسم اتخاذ کنیم. شروط مالیاتی که در این جلسه بررسی می کنیم به حمایت ایران از تروریسم مربوط می شود و به مسئله تکثیر هسته ای ایران ارتباط ندارد. حمایت ایران از تروریسم است که لزوم ادامه این مجازاتهای مالیاتی را ایجاب می کند زیرا این تحریمها خارج از چارچوب توافقنامه هسته ای است و من امیدوارم هر دو حزب از ادامه این قوانین به منظور مقابله با تروریسم حمایت کنند و روی تقویت آنها کار کنند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار