فاجعه منا آمیخته ای ازبی لیاقتی و توطئه حکام سعودی و نشان بی لیاقتی و بی کفایتی در برگزاری مراسم حج توسط حکام سعودی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،آیت الله علم الهدی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره درگذشتگان فاجعه منا افزود:فاجعه منا در طول تاریخ حج فاجعه ای وحشتناک و بی نظیر که در طول تاریخ چنین حادثه ای تاکنون رخ نداده بود فاجعه ای که آمیخته با بی لیاقتی و توطئه حکام سعودی رخ داد که عمق این فاجعه را نشان می دهد.

وی تصریح کرد:این توطئه برنامه ریزی شده استکبار با هدف برای براندازی اسلام بود و می خواهند جریانی به وجود آورند که آرزوی حج در دلها بمیرد و کسی دیگرعلاقه ای به رفتن به حج نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت:این نکته مشخص است که وقتی درها را بروی حاجیان ببندند و اجازه کمک را به مامورین امداد ندهند نشانه یک توطئه است که باعث از بین رفتن هفت هزار حاجی در کمتر از دو ساعت شد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در مسائل حادثه منا بسیار تاثیر گذار بود،ادامه داد: اگر رهبری در این حادثه صبحت نمی کردند وهشیاری و بیداری های ایشان نبود مردم فکر می کردند که حج همین است ومراسم حج یک مراسم وحشیانه است که مردم روی هم می ریزند و کشته خواهند شد.

وی ضمن قدردانی از حضور مردم در مراسم سیزده آبان گفت: مردم ایران نشان دادند که پایمردی پای خیمه نظام و رهبری ایستاده اند و پای انقلابشان تا آخرمی مانند.

امام جمعه مشهدافزود: یک عده از افراد ساده لوح و سطحی نگر که دلبستگی به کشورهای غربی دارند در شبکه ها و سایت های آرزو می کنند که امسال، آخرین سال مرگ برآمریکا باشد در صورتی که امسال اولین سال مرگ بر آمریکاست .

وی ادامه داد: در طول 40 سال عمر نهضت امام خمینی (ره) اگر مرگ برآمریکا در بوته شعار بود از امسال شعار مرگ بر آمریکا شعار همراه با شعور است.

وی با اشاره به اینکه به دو جهت از امسال شعار مرگ برآمریکا آیخته با شعور است، تصریح کرد: یکی بدلیل اینکه مردم یقین پیدا کردند که دشمنری امریکا از28 مرداد سال1332 تا کنون هیچ فرقی نکرده و همچنان این دشمنی ادامه داردو با وجود اینکه مذاکرات انجام شده باز هم می بینیم که توطئه ها و دشمنی هایشان ادامه دارد

آیت اله علم الهدی اشاره کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری اینکه ما می گوییم مرگ برآمریکا یعنی و مفهوم آن مرگ بر مردم آمریکا نیست بلکه مرگ بر سلطه و استکبارگری آمریکاست که باعث جنایات و فاجع شده است.

وی ادامه داد: کشور آمریکا بیش از 50 سال است که به مردم خودش دروغ می گوید و با فریب مردم کشورش جنگ و آتش در کشورها به پا می کند.و با افزایش مالیاتی که از مردم کشورش می گیرد پایگاههای نظامی و ناو های جنگی ایجاد می کندتا استبدادگری و سلطه گری خودش را به کشور های دیگر نشان دهد

امام جمعه مشهد گفت: دولت آمریکا نیم قرن خصومت و دشمنی با مردم جهان داشته است و افرادی که به قول مقام معظم رهبری می خواهند چهره منفور آمریکا را بزک کنند اشتباه می کنند چون جنایات و فجایع این کشور از ذهن ها پاک نمی شود .

وی در پایان گفت: آمریکا تلاش می کند که مردم جهان را بترساند و با ترساندن به اهداف خودش برسد و کارش را پیش ببرد وتنها مردم کشور ما هستند که در مقابل زورگویی های و سلطه گری های این کشور ایستاده اند و از آرمانهایشان کوتاه نمی آیند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.