علمای مقاومت راه های حمایت از فلسطین را بررسی کردند

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: علمای مقاومت در کنفرانس خود راه های حمایت از فلسطین را بررسی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، اتحادیه علمای مقاومت، کنفرانسی را در بیروت پایتخت لبنان درباره حمایت از ملت فلسطین و انتفاضه مستمر آن علیه اشغالگران اسرائیلی برگزار کرد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس بر ضرورت برملا کردن ناقضان حقوق ملت فلسطین و اتحاد مسلمانان در برابر غاصبان سرزمین فلسطین تاکید کردند.

محمد غریب خبرنگار این شبکه در بیروت در گزارشی در این زمینه افزود:اتحادیه علمای مقاومت در کنفرانس خود در بیروت به دنبال روشن کردن حقایق بسیاری درباره ناقضان حقوق ملت فلسطین است، ناقضانی که به آمریکا و اسرائیل برای فراموش کردن خواسته های ملت فلسطین امید بسته اند.

بر این اساس خواسته اصلی علمای اسلامی شرکت کننده در این نشست این بوده است که به حقوق ملت فلسطین و خطرات رژیم اشغالگر قدس توجه بیشتری شود. شرکت کنندگان در این کنفرانس بر ضرورت تدوین سازوکارهای موثری برای مقابله با آسیب زنندگان به حقوق ملت فلسطین و در نهایت حمایت از انتفاضه فعلی آنان تاکید کردند.

علمای جهان اسلام تاکید دارند نباید حمایت از فلسطینیان وابسته به زمان و تحرکات مشخصی باشد و باید این حمایت ها به صورت مستمر ادامه یابد به ویژه آنکه گروه های تکفیری با اقدامات خود در صدد نابود کردن مسئله فلسطین هستند.

شیخ خالد الملا رئیس مجمع علمای عراق گفت:در صورتی که بخواهیم همبستگی و حمایت واقعی از فلسطینیان داشته باشیم باید وحدت را در جهان اسلام تقویت کنیم.

شیخ ماهر حمود دبیر کل اتحادیه علمای مقاومت گفت: هدف این کنفرانس سردادن فریادی است تا به گوش همگان برسد تا همه حامی مقاومت ملت فلسطین باشیم.

شیخ محسن اراکی رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: باید همه مسلمانان با همه امکاناتی که دارند به ملت فلسطین یاری برساند و باید همه نوع کمک های مالی، تسلیحاتی،رسانه های و معنوی در اختیار فلسطینیان قرار گیرد.

خبرنگار این شبکه افزود: درست است که ماموریت این کنفرانس برای تشدید حمایت از فلسطین است ولی این کنفرانس مانع از آن نمی شود که بر گروه های تکفیری و خصومت آن در منطقه و نقش این گروه ها برای دور کردن نگاه ها از مسئله فلسطین تمرکز شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار