امام جمعه مشهد گفت: شیعیان تنها با ذکر مصائب و مشکلات ائمه اطهار (ع) آن هم بدون توجیه و تحلیل وبا هدف ارضای احساسات، اشک ریختن، عزاداری و سینه زدن درحق ائمه(ع) جفا و ظلم نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شنبه شب در آیین سوگواری شب شهادت حضرت امام سجاد (ع) در مشهد افزود: معرفت و شناخت شیعه از اهل بیت (ع) و ائمه اطهار (ع) با میزان عشق شیعه به آنان برابر نیست که همین امر موجب عقب ماندن شیعیان شده است.

وی اظهار کرد: به دلیل همین شناخت اندک، شیعیان نتوانسته اند آنگونه که باید تشیع را در امت اسلام توسعه دهند.

آیت الله علم الهدی گفت: همین میزان اندک از شناخت، حضرت امام سجاد (ع) را که از رهبران انقلاب عاشورا و مروج فرهنگ عاشورا بوده است، جوان بیماری معرفی می کند که در کربلا نتوانست بجنگد و 40 سال بعد به شهادت رسید.

امام جمعه مشهد افزود: حضرت امام سجاد (ع) 40 سال بر روی مردم مدینه کار کردند تا واقعه عاشورا به شکل یک حرکت انقلابی در بین این مردم شناخته شود.

وی ادامه داد: آن حضرت دو سال تمام وارد شهر مدینه نشدند و زیر چادری در بیابانهای اطراف این شهر زندگی کردند تا به مردم مدینه بفهمانند که نمی خواهند در شهری که مردم بی رمق و بی تفاوتی دارد زندگی کنند.

آیت الله علم الهدی افزود: ایشان با هر بار دیدن آب و یا ذبح گوسفند چنان سوگواری در مدینه به راه می انداختند که شهر یکپارچه اعتراض به مظالم حکومت اموی می شد.

وی گفت: از کارهای مهم امام سجاد (ع) این بود که در مقابل رواج خنیاگری و گرایش جوانان مدینه به موسیقی، قرائت قرآن را مطرح کردند و خود نیز بسیار زیبا قرآن می خواندند.

امام جمعه مشهد افزود: باید با تاسی به این روشها تشیع اهل بیت (ع) را ترویج کرد نه با فحش دادن به مقدسات سایر مسلمانان و خون آلودکردن خود در عزاداریهای حضرت اباعبدالله الحسین(ع).

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.