لاله افتخاری گفت: دشمن برای اجرای شبیخون فرهنگی، توجه خود را بیشتر بر روی بانوان جامعه که مسئولیت پرورش نسل آینده کشور را بر عهده دارند، متمرکز کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل؛ افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف استان تهران صبح امروز هفدهم آبان در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی دانشجویی سیزده آبان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، لاله افتخاری رئیس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و جمعی از حافظان و قاریان استان تهران آغاز شد.

افتخاری در افتتاحیه این مراسم گفت: مسابقات قرآنی در تهران به عنوان ام‌القرای کشورهای اسلامی نقش بسزایی در تربیت دختران و بانوان دارد و این دوره از مسابقات استان تهران که مخصوص بانوان است به طور ویژه فرهنگ قرآنی را در بین زنان رواج می‌دهد.

وی قرآن را میزان و راه شناخت حقیقت برشمرد و تصریح کرد: همان گونه مقام معظم رهبری در خصوص شبیخون فرهنگی دشمن اخطار داده‌اند، دشمن به دنبال تغییر فرهنگ، سلایق و اعتقادات افراد جامعه ما است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن برای اجرای شبیخون فرهنگی، توجه خود را بیشتر بر روی بانوان جامعه که مسئولیت پرورش نسل آینده کشور را بر عهده دارند متمرکز کرده است تا خرافات و فرهنگ مغایر با قرآن برای آنان ایجاد کند.

رئیس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیث ثقلین قرآن و عترت را دو حقیقت جدانشدنی برشمرد و تصریح کرد: حادثه کربلا نماد جدایی‌ناپذیری قرآن و عترت از یکدیگر است به طوری که سر امام حسین بر روی نیزه قرآن می‌خواند.

وی با اشاره به مسابقات قرآن اوقاف خاطرنشان کرد: باید چنین فعالیت‌های قرآنی توسط مجلس و شورای توسعه فرهنگی قرآنی مورد حمایت قرار گیرد تا هر چه بیشتر فرهنگ جامعه اسلامی ما رنگ و بوی قرآن بگیرد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار