حجت الاسلام قاضی عسگر در خصوص فاجعه منا گفت: جان باختن بیش از هفت هزارحاجی در حال احرام یک حادثه طبیعی نیست و علاوه بر پرداخت غرامت و دیه باید مقصران آن شناسایی و مجازات شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراسم اربعین قاریان مهاجر‌الی الله که بعدظهر امروز 17 آبان در مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: جان باختن بیش از هفت هزار حاجی در حال احرام از جهان اسلام یک حادثه طبیعی نبوده و مقصرانی دارد که باید شناسایی و مجازات شوند.

وی با تأکید بر لزوم پرداخت دیه و غرامت جان باختگان فاجعه منا تصریح کرد: باید کمیته حقیقت یاب تشکیل شود چرا که با توجه به اطلاعات جامع و دقیقی که از شاهدان فاجعه منا دریافته‌ایم، به خوبی از کم و کیف ماجرا آگاهیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با رد عمدی بودن فاجعه منا این حادثه را در ناشی از سوء مدیریت دولت عربستان دانست و بیان کرد: بستن راه زائران و ارائه نکردن خدمات و امدادرسانی از جمله تقصیر‌های دولت عربستان است که مقصران آن باید شناسایی شوند.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری پس از این فاجعه گفت: در اثر فرمایشات مقام معظم رهبری، ایران از لحاظ پیگیری وضعیت جانباختگان از همه کشور‌ها موفق‌تر است به طوری که بخش عمده‌ای از اجساد جان‌باختگان به کشور باز گشته و پس از مشخص شدن وضعیت 25 مفقود باقی مانده طی 10 روز آینده پیگیری‌های حقوقی را آغاز می‌کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلیمن قاضی عسگر در خصوص ویژگی‌های شخصیتی قاریان مهاجر الی الله آن‌ها را افرادی متدین، مودب و خوش سیرت برشمرد و اظهار داشت: در مدتی که از سفر حج برگشته‌ام هرگز از یاد آن‌ها غافل نمی‌شوم به طوری که گاهی نیمه های شب از خواب بیدار شده و به یاد خاطرات آن‌ها و خانواده‌های این جانباختگان می‌افتم.

وی افزود: برخی دوستان در بیت رهبری نقل می‌کنند این حادثه آنقدر حضرت آقا را متأثر کرده بود که تا به حال ایشان را در این حالت ندیده بودیم.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار