مراسم سوگواری شهادت حضرت امام سجاد (ع) در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری برگزار گردید.

به گزارش مراسم سوگواری شهادت حضرت امام سجاد (ع) در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساریگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام علی اصغر علیزاده در مراسم سوگواری شهادت حضرت امام سجاد (ع) در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) با اشاره به اینکه در زندگی پر فراز و نشیب امام چهارم (ع) نکات بسیار مهمی برای بحث و بررسی وجود دارد، اظهار داشت: نقش آنحضرت در زنده نگهداشتن عاشورا بسیار مهم است و تمامی توطئه دشمنان امام حسین (ع) با خطبه ها و گریه های امام زین العابدین (ع) از بین رفت.

امام جماعت آستانه تصریح کرد: امام سجاد (ع) با خطبه خواندن در کوفه، مهر بی‌اعتباری و بی‌وفایی را بر پیشانی آن‌ها زد و آتش حسرت را در جان کوفیان شعله‌ور ساخت و با این سخنان بر ندامت آن‌ها افزود

مسئول فرهنگی امامزاده عباس (ع) بیان داشت: خطبه امام سجاد (ع) و زیبب کبری (س) در سرزمین شام چنان در روحیه مردم آن دیار تأثیر گذاشت که انقلاب به پا کردند.

شامیان دریافتند کسانی که با چنین وضع فجیعی در کربلا شهید شدند، شورشی نبودند.

آنان خاندان کسی هستند که یزید به نام وی بر مسلمانان حکومت می‌کند. مؤذن دربار به یزید اعتراض کرد و با شگفتی پرسید: «تو که می‌دانستی این‌ها فرزندان پیامبر هستند، به چه علت آنان را کشتی و دستور دادی اموال آنان را غارت کنند؟».

علیزاده با اشاره به اینکه اسوه علم و حلم، امام زین العابدین (ع)، پس از یک عمر مجاهدت در راه خدا و پس از ابلاغ پیام عاشورا به جوامع بشری، به شهادت رسید، گفت : بدن مطهرش را در قبرستان بقیع به خاک سپردند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: مراسم ، شهادت ، حضرت ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.