برنامه هایی که آلوده به کد های مخرب هستند در بازار های غیر رسمی اندروید (گوگل پلی) به صورت فراوان وجود دارند و کاربران باید مراقب باشند که این برنامه ها را بر روی گوشی خود نصب نکنند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بد افزار جديدی در برنامه هاي موجود در بازارهاي ثالث (Third-party) به تازگی پیدا شده اند که از نظر کد همانند کد رسمي متعلق به برنامه هايي مانند فيسبوک و توئيتر هستند که در گوگل پلي به راحتي قابل دسترسي هستند. به اين ترتيب خود را کاملا امن جلوه داده و عملکردي دقيقا مشابه برنامه اصلي از خود نمايش مي دهند. اما در واقع، کد مخرب درون آن ها وجود دارد که باعث مي شود دسترسي به روت را در سيستم عامل به دست آورند. پس از اين اتفاق مجموعه اي از برنامه ها به عنوان اپ هاي سيستمي روي دستگاه کاربر نصب مي شوند که کار حذف کردن آنها براي اکثريت کاربران چيزي نزديک به غيرممکن است.

12

در حال حاضر سه نوع از اين بد افزار ها به نام هاي Shedun، Shuanet و ShiftyBug تنها به نمايش تبليغات روي دستگاه کاربر مي پردازند، اما دسترسي هاي سيستمي آنها باعث مي شود بتوانند در آينده اطلاعات بيشتري از دستگاه هاي کاربران استخراج کنند. گسترش اين بدافزارها به صورت خودکار بوده و در حال حاضر 20000 برنامه که با اين کدها آلوده شده اند مشاهده و رديابي شده اند. اکثر اين برنامه ها در کشور هاي آمريکا، آلمان، ايران، روسيه، هند، جامائيکا، سودان، برزيل، مکزيک و اندونزي و در بازار هاي جانبي آنها ديده شده اند. هنوز هيچ نشانه اي از نفوذ اين بدافزار به فروشگاه رسمي پلي استور گوگل مشاهده نشده است. بنابراين در حال حاضر امن ترين راه براي پيشگيري از مبتلا شدن دستگاه به اين بد افزارها، استفاده از فروشگاه رسمي گوگل و دانلود برنامه ها از play store است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


برچسب ها: امنیت ، گوشی ، اندروید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار