مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه شریف از حضور شرکت‌های فرا بورسی و برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره در 24 آذر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در نشست خبری هفتمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف، مهندس مجید دهبیدی‌پور مدیر مرکز رشد و فناوری پیشرفته دانشگاه شریف در خصوص نهادهایی که در اکوسیستم دانشگاه شریف فعال هستند گفت: اولین مرکز کارآفرینی سال 86 همزمان با دانشگاه امیر کبیر شکل گرفت که به دنبال ایجاد کسب و کار دانشجویان است، ما علاقمندیم که شرکت‌های دانش‌بنیان در اطراف دانشگاه مستقر شوند و شبکه‌ شرکت‌ها به مجموعه دانشگاه خدمات دهند و یک رابطه برد برد بین شرکت‌ها و دانشگاه ایجاد شود. 

وی در خصوص جایگاه این مرکز کارآفرینی گفت: برای تطابق مهارت دانشجویان کشور تلاش بسیار زیادی شده است. دانشجویان در زمینه مهارت های سخت خوب پیشرفت کرده‌اند اما در زمینه مهارت‌های نرم مثل طراحی مدل کسب و کار ، اصول مذاکره ،‌مدیریت شرکت دانش‌بنیان،‌ و فن سخن گفتن و تمام مهارت‌هایی که در زندگی خود نیز به آن احتیاج دارند ما باید به عنوان متولی کار در خصوص آن پاسخگو باشیم. در فرآیند جشنواره ما به دنبال چند هدف هستیم که از جمله آن ایجاد فضای شاد در محیط رقابتی ،‌ارتقا توانمندی افراد شرکت‌ کننده در جشنواره ،‌بالا بردن کیفیت ورودی مراکز رشد، تعامل موثر دانشگاه ، صنعت و سرمایه گذار و پرورش نسل جدید از کارآفرینان است.

وی در ادامه گفت: حدود 60 درصد در زمینه ارائه مقاله رشد داشتیم. حدود 450 نفر در این دوره ثبت نام کردند، ما تلاش داریم که این جشنواره را به صورت سراسری و در تمام دانشگاه‌های کشور و در قالب رقابتی برگزار کنیم.ایده‌های فراوانی در زمینه آی تی و سرعت اجرایی کردن این ایده‌ها موجب شده که بیشتر به آی تی توجه شود. 

ورود سازمان فرابورس به جشنواره کارآفرینی شریف
مهندس ریاحی رئیس برگزار کننده جشنواره در خصوص روند کلی اقدامات صورت گرفته گفت: رشد سازمان فرا بورس از جمله اتفاقاتی است که امسال در جشنواره رخ داد که جهت سرمایه گذاری مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.  122 طرح در مرحله اول داوری که اغلب از اساتید و فعالان حوزه کسب و کار تشکیل شده است ارسال گردید.
 
وی افزود: 10 کارگاه در جشنواره در نظر گرفته شد که تا به حال 4 کارگاه آن برگزار شده است. 
شرکت برای عموم در این کارگاه‌ها آزاد است. هم برخی از این کارگاه‌ها تخصصی هستند از 122 طرح 60 طرح انتخاب و نهایتا 12 طرح در دو دسته نوآورانه و نوپا تقسیم شدند. مرحله پایانی در روز 24 آذرماه برگزار خواهد شد و برای 12 طرح منتخب دوره های آموزشی فشرده برای توجیه طرح برای سرمایه گذاران اختصاص داده‌ایم. 

وی در خصوص  تمایز جشنواره امسال با سالهای گذشته گفت: وجه تمایز جشنواره امسال با سال های گذشته در حضور پر رنگ تمام سرمایه گذاران است که هدف ما تجاری سازی محصول و ایده‌ها می‌باشد. جدا از کارگاه‌ها، ایده رویداد آشنا (دورهمی) رویداد پشتیبان و رویداد کافه کارآفرین برگزار خواهند شد که در رویداد کافه کارآفرین ، کارآفرینان حضور پیدا خواهند کرد و درباره برنامه‌های خود توضیح خواهند داد. 

صندوق الکترونیک از طرح های منتخب جشنواره با ارائه تسهیلات با نرخ پایین حمایت می‌کند و سازمان فرا بورس هم روی طرح‌های پایانی و انتخاب شده سرمایه گذاری خواهد کرد. 
از 12 طرح سه طرح در ایده نوآورانه و سه طرح در ایده نوپا جوایزی را دریافت خواهند کرد . 45 درصد طرح‌ها درزمینه آی تی است سازمان حفاظت محیط زیست از این جشنواره حمایت می‌کند. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.