استاندار کردستان گفت:بخش اعظمی از ساخت و سازهای غیرمجاز ربطی به زمین قولنامه ای نداردو مقابله با این معضل نیازمند عزم جدی مسئولان و مدیران دولتی این استان است.

به گزارش خبر نگارگروه استانهای  باشگاه خبر نگاران جوان از سنندج، عبدالمحمد زاهدی در جلسه بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز و راه‌های مقابله با آن از وضعیت حاکم بر روند ساخت و سازهای غیرمجاز انتقاد کرد و خواستار مقابله همه جانبه مدیران در این حوزه شد. 

وی با اشاره به اهمیت شهر سنندج عنوان کرد: تمامی ما علاقه خاصی به سنندج داریم که یکی از مهم‌ترین دلایل آن مربوط به بحث معماری خاص و منحصر به فرد این شهر است. 

وی اظهارداشت: معماری خاص سنندج و وجود تپه‌های متعددد در آن از قدیم الایام به عنوان شاخص هویتی این شهر محسوب شده است ولی متاسفانه امروز با سخت و سازهای غیر اصولی وغیر فنی به فراموشی سپرده شده است
استاندار کردستان بیان کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بخش اعظمی از ساخت و سازهای غیرمجاز ربطی به زمین قولنامه‌ای ندارد. 
زاهدی ادامه داد: این ادعا که خلاء قانونی در حوزه ساخت و ساز وجود دارد، قابل قبول نیست چراکه این دلیل نمی‌تواند به تنهایی توجیه کننده موضوع باشد. 

وی براولویت قراردادن پیشگیری در برخورد با متخلفین تاکید کرد و افزود: استانداری در برخورد با متخلفین و هر گونه سهل انگاری که به ضرر شهر و مدیریت شهری عزم جدی دارد. 

استاندار کردستان با اشاره به نقش کمیسیون ماده ۱۰۰ خواستار اجرای آراء این کمیسیون شد و از تمامی ادارات و سازمان‌ها خواست که تمام توان خود را برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز بسیج کنند. 

زاهدی بیان کرد: توجه به بافت فرسوده شهر، ممنوعیت واگذاری انشعابات به ساختمان‌هایی که بدون مجوز ساخته شده‌اند، توجه به گزینش نیرو‌ها در شهرداری، شناسایی دلالان و معرفی آن‌ها به دستگاه نظارتی، تعیین شعبه اختصاصی در دادگاه به منظور بررسی وضعیت ساخت و ساز غیر مجاز و لزوم اطلاع رسانی صدا و سیما و اهمیت کار فرهنگی از دیگر مورادی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.