فرماندار تبریز گفت: ساماندهی صنعت چرمسازی بصورت اصولی و بهداشتی جز برنامه های اساسی صنعتی وتولیدی شهرستان تبریز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،شهرتی فر گفت: وقتی دولت یازدهم مسئولیت را تحویل گرفت مسئله تولیدات کشاورزی با چالش های اساسی روبرو بود و برای بیرون آوردن کشور از این وضعیت وزرات کشاورزی برنامه اساسی در راستای چشم انداز توسعه برنامه پنجم را شروع کرده است .

این مقام مسئول بیان داشت: افزایش تولید 8 محصول راهبردی ، توسعه، احیای وغنی سازی جنگلها و بیابان زدایی، ارتقاء ضریب مکانیزاسیون از طریق تامین ادوات کشاورزی، توسعه گلخانه های کشور به منظور افزایش تولیدات کشاورزی و ارتقاء راندمان آبیاری از اهداف دولت برای رونق تولیدی واقتصادی بخش کشاورزی می باشد و باید اجرائی شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه ساماندهی صنعت چرمسازی بصورت صنعتی، اصولی و بهداشتی جز برنامه های اساسی صنعتی وتولیدی تبریز می باشد،گفت: برای کاهش آلودگی های زیست محیطی با واحد های چرمسازی که در شهرکهای صنعتی و اطراف تبریز بصورت سنتی و خارج از محدوده های نظارتی فعالیت می کنند برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار تبریز، با اشاره به اینکه درسند تدبیر وتوسعه شهرستان تبریز، تولید و فرآوری محصولات کشاورزی جز هسته کلیدی و حائز اهمیت می باشد، افزود: 50درصد از فعالیتهای کشاورزی استان سهم شهرستان تبریز می شود که با رویکرد علمی و با نظر کارشناسی شده باید در دوره پساتحریم و رونق اقتصادی کشور اعتبارات مورد نیاز برای این سهم لحاظ شود.

وی همچنین افزود: احداث مجتمع دامپروری400هکتاری ، نوسازی و تکمیل زنجیره ی تولید صنایع تبدیلی برای 62 هکتار در سال جاری و احداث گلخانه 40 هکتاری که از امسال برای رونق تولیدات کشاورزی شهرستان تبریز هدف گذاری شده است باید هرچه سریعتر آغاز وپیگیری شوند.

درادامه این جلسه مصوب شد تا برای جمع آوری بیشتر آب تحویلی به دریاچه ارومیه برای 25 درصد باقی مانده طرح زهکشی دشت تبریز از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه مساعدت شود، مسئله انتقال آب استهصال شده از زهکشی دشت تبریز به دریاچه ارومیه از طریق خط انتقال توسط امور آب پیگیری شود، هسته های کلیدی ابلاغ شده برای توسعه تبریز بعنوان قطب تولید فرآوردهای کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.