این مرجع تقلید با اشاره به اینکه کار برای قرآن موجب پیشرفت و نورانیت فرد و جامعه می‌شود، گفت: جشنواره های قرآنی می تواند راه نفوذ دشمن در جوانان را مسدود کند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان برگزاری سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید دیدار کردند.

این دیدار با حضور آیت الله احمد عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و رئیس ستاد برگزاری سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت ، دکتر شعاعی معاون قرآن و عترت دانشگاه و دبیر جشنواره و دیگر مسئولان دانشگاه برگزار شد.

در این دیدار آیت الله مکارم شیرازی ضمن بیان اهمیت و جایگاه برگزاری اینگونه جشنواره ها اظهار کرد : هرقدر در جامعه کار قرآنی انجام گیرد و برای آن سرمایه گذاری شود، باز هم می طلبد تا در این زمینه فعالیت کرد، کار برای قرآن موجب پیشرفت و نورانیت فرد و جامعه می شود.

وی افزود: سرمایه اصلی ما قرآن است ؛ اصول ، فروع و احکام ما ریشه در قرآن دارد؛ دامنه قرآن آنقدر وسیع است که نقطه پایانی ندارد ؛ بنابراین هرقدر درآن تفکر و تعقل شود ، باز هم جای تحقیق و تأمل دارد.
این مرجع عالیقدر با بیان اینکه قرآن خود برای انجام این فعالیت ها یاری می رساند ، خاطرنشان کرد : آن زمان که بنده تفسیر نمونه را آغاز کردم، پس از مدتی به مهاباد تبعید شدم اما با این وجود کار برای قرآن تعطیل نشد و هر چند روز، دو نفر به مهاباد می آمدند تا این تفسیر را با تلاش یکدیگر به سرانجام برسانیم، همانجا در تبعید کار با پیشرفت بسیار خوبی همراه بود و این قطعاً یاری قرآن به ما بود.

وی با تأکید بر انجام فعالیت هایی همچون برگزاری جشنواره های این چنین در میان جوانان ، گفت : در شرایط فعلی ابزار دشمنان بسیار زیاد شده است ، در هیچ زمانی دشمنان اسلام اینقدر مجهز به ابزار ضد اسلامی همچون رسانه، کتاب، فیلم و غیره نبودند، در چنین شرایطی راه برای انحراف جوانان باز است و وجود اینگونه برنامه هاست که می تواند مانعی برای اهداف شوم دشمنان ایران و اسلام باشد.

آیت الله مکارم شیرازی برگزاری این جشنواره را برای مسئولین آن خیر یوم المعاد دانست و اظهار کرد: برگزاری این برنامه ها خوب است اما ما نباید تنها به حفظ و قرائت قرآن بسنده کنیم، باید توجه داشته باشیم که در قرآن باید به چهار چیز عمل کرد ؛ اول آشنایی با قرآن از طریق تلاوت؛ دوم ، حفظ قرآن کریم؛ سوم ، توجه به معانی ناب آن و چهارم عمل و نشر قرآن کریم.

وی در توصیه ای خطاب به شرکت کنندگان در این جشنواره، گفت: مبادا در مرحله اول و دوم بمانید و پیشرفتی نکنید؛ با سعی و تلاش و یاری گرفتن از خداوند و قرآن و اهل بیت(ع) پس از تلاوت و حفظ قرآن کریم، معانی ناب آن را نیز فراگیرید و در مرحله بعد به آن عمل نمایید و در آخر نیز آن را در میان جوانان و افراد جامعه انتقال و نشر دهید.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار