دبیر سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور گفت: این دوره از جشنواره عصر امروز سه شنبه 19 آبان ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه به میزبانی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در استان قم گشایش می‌یابد و تا 21 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر شعاعی، دبیر سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور اظهارداشت: در این جشنواره وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه فرهنگیان، پیام نور، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دانشگاه فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی و نهاد رهبری در دانشگاه‎ها مشارکت دارند.

وی افزود: امسال دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم که در ۲۲ شهر فعالیت دارد، میزبانی این مسابقات را به عهده دارد.

دبیر سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان ایران گفت: این جشنواره در قالب شش بخش کتبی، شفاهی، پژوهشی، فناوری، هنری و ادبی برگزار می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کتبی رشته‎های احکام، آشنایی با سیره معصومین ، آشنایی با احادیث و ادعیه ، ترجمه و مفردات قرآنی و آشنایی با مفاهیم قرآنی مورد آزمون قرار می گیرد که روز پنجشنبه آزمون این بخش برگزار می‎شود و در این بخش ۱۲۰ نفر به رقابت می‎پردازند.

شعاعی اظهارکرد: در بخش شفاهی که در هفت رشته قرائت، ترتیل، حفظ پنج جزء، ده جزء، بیست و حفظ کل و مداحی و اذان برگزار می‎شود، ۱۴۷ برادر و ۱۱۹ نفر از بانوان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به رقابت می‎پردازند.

وی افزود: رشته‎های برادران در دوسالن و در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار می‎شود؛ در بخش پژوهش که شامل رشته‎های مقاله نویسی، تلخیص کتاب و نقد و بررسی کتاب است و همچنین بخش هنری و فناوری ۳۶۰ نفر به رقابت می‎پردازند.

دبیر اجرایی سی و امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان ایران گفت: ۱۱۰۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند ولی در نهایت ۷۴۳ نفر برای حضور در مسابقات مرحله نهایی انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: تذهیب، طراحی پوستر، پویانمایی، معرق، فیلم کوتاه، عکاسی، نماهنگ، نقاشی و خوش نویسی، نمایشنامه نویسی، داستان نویسی و فیلم نامه نویسی، رشته‎های فرهنگی و هنری و ادبی این مسابقه را تشکیل می‏ دهند.

شعاعی اظهارکرد: ۳۰۰ هزار دانشجو در سراسر کشور و در نهادهای دانشگاهی کشور در این مسابقات شرکت کرده‎اند که این رقم، رقم بسیار مناسبی است که نشان می‎دهد که قرآن در میان دانشجویان جذابیت بسیاری دارد.

وی افزود: امسال گروهی از نهادهای دانشگاهی برای نظارت در کنار برگزیدگان این مسابقات حضور دارند؛ نکته دیگر این جشنواره برگزاری آن در شهر علم و اجتهاد است.

دبیر اجرایی سی و امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان ایران گفت: در این جشنواره، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در ششمین دوره مسابقات بین المللی دانشجویان جهان اسلام، انتخاب می‏ شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ آبان مسابقات بانوان در چهار سالن مختلف آغاز به کار می‎کند؛ البته افتتاحیه روز سه شنبه و اختتامیه مسابقات نیز در روز پنجشنبه هفته جاری برگزار می‎شود.

شعاعی اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی قرآن که شامل غرفه‌های قرآنی است و برگزاری محافل قرآنی در مناطق مختلف از جمله مسجد مقدس جمکران، امامزاده ابراهیم(ع) نیروگاه و غیره از دیگر ویژگی های این جشنواره است و دیدار با مراجع عظام تقلید از جمله برنامه‎هایی است که برای این جشنواره برگزار شده است.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار