مدیر عامل شرکت آبفار استان گفت: مشترکان در فصل سرما مراقب یخ زدگی تاسیسات آبی منازل خود باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، حمید روشن روان افزود:به منظور پیشگیری از قطع آب در اثر یخ زدگی و ترکیدگی کنتور و لوله های انشعاب آب با توجه به شروع سرما مشترکین قبل از بروز حادثه با اقدامات پیشگیرانه از بروز مشکلات مربوط به یخ زدگی کنتورها ولوله های آب جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: استفاده از خاک اره (که درکیسه ریخته شده)، پوشال، پارچه، گونی، پشم شیشه و ... در محفظه و محل استقرار کنتور آب از شیوه های موثر در مقابل یخ زدگی کنتور است که می توان از قطع طولانی مدت جریان آب در شبکه داخلی منزل و سایر اماکن جلوگیری کرد.

روشن روان به مشترکانی که انشعاب و کنتور آب آنها دچار یخ زدگی شده ، توصیه کرد که به هیچ وجه از آب داغ به طور مستقیم برای یخ زدایی استفاده نکنند زیرا موجب ترکیدگی لوله و کنتور خواهد شد.

وی گفت: برای این کار می توان از وسایل گرمازا و حرارتی بدون اینکه کنتور و اتصال های آن درمعرض حرارت و شعله مستقیم قرار گیرد، استفاده کرد.

روشن روان خاطر نشان کرد:با توجه به قوانین و مقررات موجود، در صورت بروز هرگونه مشکل ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی یاد شده و نامناسب بودن محل کنتور و لوله کشی ساختمان، شرکت آب و فاضلاب روستایی هیچ گونه مسئولیتی در خصوص جبران خسارات ندارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.