رئیس اداره همکاری اقتصادی امور بین‌الملل وزارت بهداشت از استقرار کادر درمانی، بهداشتی و اورژانس ایران با نزدیک شدن به اربعین حسین در عراق خبر داد.

دکتر جلال تأملی رئیس اداره همکاری اقتصادی امور بین‌الملل وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تمهیدات وزارت بهداشت در عراق برای مراسم اربعین گفت: وزارت بهداشت در مراسم اربعین که تعداد زیادی از زائران ایرانی در آن حضور دارند، برنامه‌هایی را انجام داده است که بخشی از آن برنامه‌ها بین ایران و عراق مشترک هستند. ما برای این ایام هم در زمینه بهداشتی و هم در زمینه درمان تمهیدات خاصی را در وزارت بهداشت در نظر داریم و با طرف عراقی در زمینه تجهیز مراکز درمانی و مسائل بهداشتی هماهنگی‌هایی را انجام داده‌ایم.

وی افزود: در ستاد اربعین که یکی از اعضای آن وزارت بهداشت است بحث‌های بهداشتی در زمینه ایجاد پایگاه‌ها در داخل کشور و همچنین در داخل عراق صورت گرفته است. علاوه بر مسیر کربلا و نجف که بیشترین حجم عبوری مردم از آن است مسیرهای دیگری را که زائران ایرانی از آن عبور می‌کنند را نیز از لحاظ بهداشتی، درمانی و اورژانس تحت پوشش قرار داده‌ایم. تیم‌های پزشکی و اورژانس در مسیر مستقر خواهند شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه در سال گذشته حجم زیادی از مردم بدون ویزا و تمهیدات اولیه رفته بودند امسال ما یک آمادگی قبلی را داریم و برای جمعیتی که پیش بینی شده است امکانات لازم را فراهم خواهیم کرد؛ که امیدواریم با حداقل مشکلات روبه‌رو شویم.

نائلی در خصوص تعداد کادر پزشکی در عراق گفت: قسمتی از کادر درمانی توسط نظام سلامت و در خارج از مرز نیز برعهده هلال‌احمر است که بیش از 600 کادر درمانی و تخصصی حضور خواهند داشت.10 پایگاه در نجف و کربلا برای ارائه خدمات به زائران و 3 مرکز درمانی برای پوشش درمانی سازمان دهی شده‌اند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار