قیمت داروها با حمایت‌های بیمه تغییر می‌کند و این به منزله گران شدن قیمت دارو نیست مثلا ممکن است دارو را بیمه 90 درصد حمایت می‌کرده و در حال حاضر به 60 درصد کاهش پیدا کرده است.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقدامات حوزه سلامت در زمینه صادرات و واردات دارو گفت: حجم بازار دارو در کشور اعلام شده است و اینکه مقدار تولیدات داخلی چقدر است از لحاظ عددی 90 درصد تولید داخل داریم اما از نظر قیمت حدود 60 درصد نیاز کشور را تامین می‌کنیم که بخش خصوصی می‌تواند هم در زمینه بهبود کیفیت دارو و هم در زمینه صادرات دارو به ما کمک کند.
 
وی در خصوص دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند گفت: سیاست وزارت بهداشت در این رابطه قبلا اعلام شده است. البته بازنگری هایی صورت گرفته است، آنچه مسلم است هر فردی در هر جای دنیا که تحصیل کند ما نمی‌توانیم مدارکش را تایید کنیم . بر اساس رتبه بین‌المللی دانشگاه‌ها تائید‌ها صورت می‌گیرد مثلا ممکن است 500 تا هزار دانشگاه اول دنیا مبنا قرار بگیرند و در صورتی که در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند مدارکشان قابل بررسی است. 

وی افزود: متاسفانه در برخی دانشگاه‌ها ایرانیان مبادرت به تحصیل کردند که قبل از شروع تحصیل آنها اعلام شد که مدارک آنها در کشور ارزیابی نخواهد شد و کیفیت آموزش آنها بسیار پایین است و نمی‌توانیم تحت هیچ شرایطی خدمت آنها در حوزه پزشکی در کشور را بپذیریم. چون در این حوزه با جان مردم سر و کار داریم. افرادی که در دانشگاه‌های ثبت نشده در سایت وزارت بهداشت مبادرت به تحصیل کرد‌ه‌اند طبیعی است که مدارک آنها مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد.

وزیر بهداشت در خصوص زائران عازم به عراق عنوان کرد: در مورد اربعین ساز و کار خوبی در ایران و عراق صورت گرفته است در عراق اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده است. در حوزه پزشکی هلال احمر مامور شده است و پیش‌بینی های لازم صورت گرفته است اما در داخل کشور وظیفه بر عهده وزارت بهداشت است و پرستاران و پزشکان علاقمند به کمک به زائران امام حسین(ع) در داخل کشور و عراق سازماندهی شدند. برای افرادی که به طور قانونی وارد عراق می‌شوند مشکلی وجود نخواهد داشت . 

وی در ادامه گفت: از آنجایی که بیماری وبا در فصل سرما ناپدید شده است در حال حاضر نگرانی بابت بیماری وبا در عراق وجود ندارد. مردم باید از آب بطری و غذا و در مراکز بهداشتی استفاده کنند  و ما در آماده باش کافی در استانهای مرزی هستیم.

وی در خصوص افزایش قیمت برخی از داروها تصریح کرد: قیمت داروها با حمایت‌های بیمه تغییر می‌کند و این به منزله گران شدن قیمت دارو نیست مثلا ممکن است دارو را بیمه 90 درصد حمایت می‌کرده و در حال حاضر به 60 درصد کاهش پیدا کرده است، بنابراین قیمت دارو افزایش پیدا می‌کند. 

وزیر بهداشت واگذاری کارخانه دخانیات به تامین اجتماعی در دولت قبل به علت بدهی به وزارت رفاه را اشتباه تلقی کرد و گفت: باید در این زمینه اقداماتی صورت بگیرد که یک سازمان علاوه بر تامین سلامت مردم از طرفی موجب بیماری آنها نشود. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.