گروه تروریستی داعش، 50 کاربر اینترنت در موصل را به جرم انتشار تصاویر و ویدئو از این شهر در شبکه‌های اجتماعی دستگیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، مقامات عراق سه‌شنبه (امروز) اعلام کردند گروه تروریستی داعش ده‌ها فعال فیس‌بوک را به جرم انتشار تصاویر و ویدئو از زندگی در موصل در این شبکه اجتماعی دستگیر کرد.

«عبد الرحیم الشماری،» نماینده مجلس عراق در گفتگو با ان‌بی‌سی اظهار داشت: داعش پس از تصرف موصل، خدمات اینترنت را در این شهر مسدود و دکل‌های مخابراتی را تخریب کرد. با این وجود، برخی از جوانان توانستند به نحوی دسترسی خود را به اینترنت حفظ کنند. این جوانان در صفحه فیس‌بوک خود تصاویر و ویدئوهایی به اشتراک می‌گذاشتند. داعش از این موضوع با خبر شد و همه آنها را دستگیر کرد.

این نماینده مجلس افزود: بیش از 50 جوان در دو روز گذشته به جرم منتشر‌کردن تصاویری از خیابان‌های موصل، مکان‌های بمباران شده بوسیله ارتش عراق و تلفات داعش بر اثر این حملات، دستگیر شده اند. وی افزود: همه آنها به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

یک مقام ارشد امنیتی عراق نیز که خواست نامش فاش نشود دستگیری این افراد را تأیید کرد. وی در این خصوص گفت: ده‌ها جوان عراقی به دلیل دسترسی به اینترنت بوسیله داعش دستگیر شدند. تصاویر ارسالی آنها کمک بزرگی برای مقامات عراقی بود تا بتوانند از وضع موصل باخبر شوند.


انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار