نیرو در طی هفته؛

نگرانی بابت تامین برق تا ابتدای تابستان 95 نداریم/ احداث هزار و 250 مگاوات نیروگاه جدید

احداث هزار و 250 مگاوات نیروگاه جدید، لزوم هدف‌گذاری مشترک بازارهای منطقه با مشارکت آلمان‌ها و سرمایه‌گذاری 22 میلیارد دلاری برای اجرای آب و فاضلاب در کشور از مهم‌ترین اخبار منتشر شده در صنعت نیرو است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نیرو در هفته گذشته شاهد برگزاری نمایشگاه برق بود که مورد استقبال شرکت و مسولان ذیربط قرار گرفت.


مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه آمار و ارقام مصرفی انرژی در کشور دوبرابر دنیا است گفت: برای انتقال برق به 2 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است.
مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران (سانا ) اعلام کرد : براساس برنامه ریزی صورت گرفته ، امکان قرائت همزمان مصارف آب و برق چاه های کشاورزی در فناوری جدید این سازمان امکانپذیر شد.
قانع گفت: با توجه به پتانسیل کشور برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب نیازمند سرمایه‌گذاری 22 میلیارد دلاری هستیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: با بنیه خوب شرکت و پیمانکاران ایرانی حضور شرکت‌‎های خارجی در ایران بهتر فراهم می‌شود و در نهایت هدف‌گذاری مشترکی در بازارهای منطقه خواهیم داشت.
چیت‌چیان گفت: بارندگی‌های کوتاه در سال‌های گذشته، افزایش درجه حرارت و تبخیر آب و افزایش مصارف در بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت منجر به کاهش آب در کشور شده است.
رئیس بخش جنبه‌های عمومی آلمان گفت: طی دیدارهایی که شرکت آلمانی با وزیر نیرو داشتند مشخص شد ایران با چالش‌های متعددی در زمینه مدیریت آب مواجه است اما از طرف دیگر چشم‌اندازهای واضحی در رفع این مشکلات وجود دارد.
قائم مقام وزیر نیرو گفت:در آینده نگاه‌مان به تقویت توسعه، بهبود وضع بنگاه‌داری، مدیریت هوشمند در صنعت آب و فاضلاب، فناوری‎‌های نوین، شیوه‌های اصلاح ساختاری اصلاح حسابداری و اصلاح شیوه‌های اقتصادی در بخش‌های آب و فاضلاب است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: مجوزی به منظور احداث هزارو 250 مگاوات نیروگاه خورشیدی به یک شرکت آلمانی واگذار شده است.
وزیر نیرو گفت: هم اکنون محصولات و تجهیزات صنعت برق ایران در 25 کشور جهان عرضه می‌شود و این محصولات در خطوط انتقال نیرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مدیرعامل راه‌آهن گفت: دولت باید در تنظیم بودجه‌های دولتی و خصوصی توجه ویژه‌ای به عملیاتی شدن بحث نگهداری و تعمیرات تأسیسات داشته باشد.

معاون وزیر نیرو گفت: 800 مگاوات نیروگاه جدید وارد شبکه سراسری برق کشور خواهد شد و نیاز کشور تا اوایل تابستان 95 در اقصی نقاط کشور تأمین خواهد شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: جاری بودن آب در رودخانه زاینده‌رود تابع وضعیت آب و هوا و حجم بارش‌ها در آینده خواهد بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: نیرو ، گاز ، سوخت ، آب ، برق ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار