رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین با داشتن حدود یک درصد از خاک کشور سالانه قادر به تولید بیش از 4 میلیون محصولات کشاورزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛نیازعلی ابراهیمی پاک  در دیدار با کامبیز بازرگان رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور اظهار داشت: استان قزوین با داشتن حدود یک درصد از خاک کشور سالانه قادر به تولید بیش از 4 میلیون محصولات کشاورزی است.

وی افزود: در بحث خاک مطالعات خوبی در دشت قزوین انجام شده که برای توسعه این طرح باید با روش‌های علمی راندمان تولید محصول را افزایش داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای بخش کشاورزی باید از منابع علمی و دیدگاه‌های علمی محققان و پژوهشگران استفاده کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه ایده‌های نو در بخش کشاورزی نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: ایده‌های نو مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی می‌تواند در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی، افزایش عملکرد و همچنین در اقتصاد خانواده تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: پایلوت تغذیه گیاهی را می‌توان به استان قزوین اختصاص داد و این طرح را در یکی از پهنه‌های ترویج نوین اجرا کرد.

ابراهیمی پاک بر مستند‌سازی طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی طرح تغذیه گیاهی تأکید کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.